سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به شناخت کم شیعیان در ارتباط با امامان، اظهار داشت: بعضا برداشت ما از ظهور و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با مشکل مواجه است.

آیت الله علوی بروجردی در دیدار با مسئولین دبیرخانه نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال امام هادی علیه السلام عنوان کرد: مهمترین مسئله ای که ما امروز با آن مواجه هستیم این است که ما شناخت کافی و درستی از امامان خودمان نداریم به گونه ای که شاید در بسیاری از خانواده های ما فقط به یادگیری نام 12 امام توسط فرزندان اکتفا می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا ما با کتاب های درسی هم مشکل داریم، در کتاب های درسی ما در ارتباط با ائمه اطهار علیهم السلام تنها به ذکر نامی از این بزرگواران و چند کرامت از آنها بسنده شده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این مورد در ارتباط با تمام امامان است، بعضا نوع برداشت ما از ظهور هم با مشکل مواجه هست، حتی دعایی هم که برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می خوانیم هم بعضا نمی دانیم چه می خوانیم و این دعا چیست.

نوه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی تاکید کرد:‌ ما باید به این مسئله واقف باشیم که بحث در ارتباط با امامان و برگزار کردن مراسم هایی برای شناخت سیره آنها به صورت یک سلسله پیوسته ادامه دار است.

وی افزود: این نیست که ما بخواهیم در ارتباط با امام هادی علیه السلام فعالیت کنیم و کرامات و فعالیت های سایر امامان را مد نظر قرار ندهیم؛ این یک سلسله به هم پیوسته است که از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شروع و به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ختم می شود.

علوی بروجردی در ادامه گفت: با این وجود ما باید به این توجه داشته باشیم که عمده سختی هایی که به امامان علیهم السلام وارد می آمد در زمان امام هادی علیه السلام اتفاق افتاد و دوران ایشان دوران بسیار سخت و دردناکی بود به گونه ای که امام هادی علیه السلام در این دوران حتی امکان اعتراض به برخی از فعالیت های بنی العباس را هم نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند به عنوان یک فرصت بسیار مناسب در دست ما باشد عنوان کرد: امروزه مخاطب ما، آن مخاطب پیشین و با تعداد کم نیست، امروز ما مستقیما با میلیاردها نفر در ارتباط هستیم؛ ما باید تبلیغات دینی خود را مبتنی بر این جامعه میلیاردی تنظیم و ارائه کنیم.

استاد حوزه علمیه افزود: افرادی که اقدام به هتاکی به امام هادی علیه السلام کرده اند، مشخص است که شناخت کافی نسبت به ایشان نداشته اند، البته این اقدام آنها باعث شد که ما بتوانیم نسبت به شناساندن سیره این امام بزرگوار به شیعه تلاش های بیشتر و بهتری انجام دهیم و امروز شناخت شیعه نسبت به ایشان بسیار بالاتر از گذشته است.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های امام هادی علیه السلام بحث کرامات و فضایل این بزرگوار است که بسیار زیاد هم هستند اما متاسفانه ما بسیار کم از ایشان یاد کرده ایم و این فضایل را آن طور که باید و شایسته ایشان است بیان نکرده ایم.

گفتنی است طرح ملی نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال امام هادی علیه السلام توسط خانه فعالان مجازی در سه بخش و با اهداف تولید آثار و شناساندن ابعادی شخصیتی، تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت علی الخصوص امام نقی علیه السلام، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهت‌دهی به آنها، تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات اهل بیت در محیط‌های تحت وب و اطلاع رسانی فعالیت‌های فعالان فضای مجازی در حوزه اهل بیت در سطح کشور از 5 خرداد ماه آغاز و اختتامیه آن 29 خرداد ماه مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم برگزار می شود.






تاریخ : چهارشنبه 91/4/14 | 12:24 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.