سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری جدید موبایلی برای تشخیص مسیر گلوله‌

دانشمندان فناوری جدیدی را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید طراحی کرده‌اند که قادر است محل و مسیر دقیق حرکت گلوله شلیک شده را مشخص کند.

 

خبرگزاری فارس: فناوری جدید موبایلی برای تشخیص مسیر گلوله‌

گروهی از دانشمندان علوم رایانه فناوری جدیدی را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید طراحی کرده‌اند که قادر است در آن واحد و زمان واقعی مسیر و محل دقیق حرکت گلوله شلیک شده از سوی اسلحه را مشخص کند.

به گزارش فارس به نقل از وایرد، این سیستم در "موسسه سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری" وابسته به دانشگاه Vanderbilt ساخته شده و مرکز Darpa روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. قرار است که این محصول به عنوان یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل در کلاه‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

این گروه تحقیقاتی هم‌اکنون موفق شده است نحوه حمل این دستگاه الکترونیکی هوشمند را تغییر دهد و سیستمی برای آن تعریف کند که پس از شلیک گلوله بتواند به صورت خودکار یک نقشه الکترونیکی روی گوشی هوشمند کاربر به نمایش بگذارد و مسیر حرکت گلوله را با خط قرمز نشان دهد.

این سیستم هوشمند Countersniper نام دارد و ابزارهای اندازه‌گیری صوتی استفاده می‌کند تا رد گلوله شلیک شده را شناسایی کند و آن را روی نقشه الکترونیکی نمایان سازد.

لازم به ذکر است که گلوله‌های شلیک شده از اسلحه از نظر امواج صوتی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول "انفجار سر لوله اسلحه" نام دارد و زمانی رخ می‌دهد که اسلحه خاموش می‌شود. در این حالت جرقه‌ای از نور حاصل می‌شود و امواج صوتی در فضا پخش می‌شوند.

دسته دوم یک انفجار صوتی است که هنگام حرکت گلوله در هوا ایجاد می‌شود و یک شوک موجی را با حرکت خود به وجود می‌آورد.

طرح شناسایی این امواج به وسیله حسگرهای بی‌سیم صورت می‌گیرد که قادر به تشخیص و شناسایی انواع صداها می‌باشد و به محض شلیک گلوله می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد.






تاریخ : سه شنبه 92/2/31 | 7:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.