سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفیر ایران در دمشق :
در ژنو 2 باشیم یا نباشیم تأثیرگذار اصلی منطقه‌ایم/ شکست طرح‌ها بدون حضور ایران

سفیر کشورمان در دمشق گفت: چه ایران در نشست ژنو 2 باشد یا نباشد، تأثیرگذار اصلی در تحولات منطقه است و آنها ناچارند نگاه و موضع ایران و منافع مردم منطقه را مدنظر قرار دهند، زیرا در غیر این صورت طرح‌هایشان با شکست مواجه می‌شود.

خبرگزاری فارس: در ژنو 2 باشیم یا نباشیم تأثیرگذار اصلی منطقه‌ایم/ شکست طرح‌ها بدون حضور ایران

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق  با اشاره به اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدارش با سرگئی لاوروف همتای روس مبنی بر موافقت با برگزاری نشست ژنو 2، این نوع برخورد آمریکا را بیانگر عقب‌نشینی واشنگتن از سیاست‌های قبلی در قبال سوریه عنوان کرد و گفت: نشست ژنو 2 موفقیتی برای دولت سوریه است، زیرا شعار آن راه‌حل سیاسی بحران سوریه و انجام گفت‌وگو و مذاکره بین دولت و معارضان است.

وی اخبار منتشر شده مبنی بر درخواست و اصرار برخی جهات بین‌المللی از جمله تمایل آمریکا برای حضور ایران در این نشست را نشانگر جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه به خصوص تحولات سوریه دانست و افزود: چه ایران در این نشست حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، تأثیرگذار اصلی در تحولات منطقه است و آنها ناچارند نگاه و موضع ایران و منافع مردم منطقه را مدنظر قرار دهند، زیرا در غیر این صورت طرح‌هایشان با شکست مواجه خواهد شد.

سفیر ایران ادامه داد: 2 سال بدون توجه به نگاه ایران تلاش کردند، ولی نتیجه اقداماتشان شکست سیاست‌هایشان و متاسفانه تحمیل خسارت بر مردم منطقه بود.

شیبانی همچنین به مشکلات موجود بر سر راه برگزاری نشست ژنو 2 اشاره کرد و افزود: مشکلات شکلی و محتوایی موجود از جمله تشتت بین صفوف معارضه و دستور کار نشست باعث تأخیر در برگزاری این نشست شده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری در منطقه برشمرد که از نگاه استراتژیک در قبال به تحولات منطقه برخوردار است و گفت: امیدواریم بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در نشست ژنو 2 به نحوی رفتار کنند که به حل سیاسی بحران در سوریه کمک شود.

شیبانی همچنین اعلام کرد که گروه 14 نفره احزاب موافق و مخالف دولت سوریه در آینده نزدیک به تهران سفر می‌کنند.

 






تاریخ : شنبه 92/3/18 | 7:27 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.