سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وحشت کره از سیم خاردارهای ایران/ دفاع بتونی در اولسان

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/03/23/13920323000240_PhotoL.jpg

 

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود که یک هفته مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا صاحب بهترین خط دفاعی است.

 

 

  تیم ملی فوتبال ایران در هفته پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا سه‌شنبه آینده از ساعت 16:30 به وقت ایران در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز به منظور رسیدن به جام جهانی فوتبال در اولسان کره‌‌جنوبی به مصاف این کشور می‌رود.

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کره‌جنوبی می رود که یک هفته مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا صاحب بهترین خط دفاعی است و این می‌تواند بهترین خبر برای علاقمندان به فوتبال در کشورمان باشد تا در صورتی که دفاع بتونی تیم ملی کشورمان همچنان به روند خوب در اولسان هم ادامه دهد، بتوان از حالا به صعود به جام جهانی برزیل بیشتر از هر زمان دیگر امیدوارتر بود.

تا هفته ماقبل پایانی این رقابت‌ها و در بین تیم‌‌های دو گروه (10 کشور) تیم ملی ایران با دریافت تنها دو گل، بهترین خط دفاعی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و از این لحاظ فاصله زیادی با سایر تیم‌ها دارد تا جایی که به طور حتم در پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا هم می‌تواند عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دهد.

البته تنها نکته تأسف‌آور در این میان این است که هر دو گلی که ملی‌پوشان ایران دریافت کرده‌اند (مقابل لبنان و ازبکستان) به شکست تیم ملی و از دست رفتن 6 امتیاز منجر شده است، چون در غیر این صورت صعود کشورمان به همراه ژاپن از حالا به جام جهانی محرز بود.

نکته دیگر اینکه قبل از پیروزی پرگل ایران مقابل لبنان، 3 برد و 2 شکست شاگردان کی‌روش با نتیجه یک بر صفر به دست آمده بود تا این نتیجه خواستنی‌ترین نتیجه برای تیم ملی ایران در این رقابت‌ها به حساب بیاید.

*نتایج کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گروه اول رقابت‌ها به شرح زیر است:

ازبکستان صفر - ایران یک

ایران صفر - قطر صفر

لبنان یک - ایران صفر

ایران یک - کره‌جنوبی صفر

ایران صفر - ازبکستان یک

قطر صفر - ایران یک

ایران 4 - لبنان صفر

کره‌جنوبی ؟ - ایران ؟

*بهترین خطوط دفاعی در پایان هفته نهم رقابت‌ها:

1- ایران با 2 گل خورده

2- ژاپن و ازبکستان با 5 گل خورده

3- کره‌جنوبی با 6 گل خورده

4- استرالیا و عراق با 7 گل خورده

5- قطر با 8 گل خورده

6- عمان با 9 گل خورده

7- لبنان با 12 گل خورده

8- اردن با 16 گل خورده

در فاز هجومی هم تیم ملی کشورمان پس از تیم‌های ژاپن (16 گل زده)، کره‌جنوبی (13 گل زده) و استرالیا (11 گل زده) همراه با عمان (7 گل زده) در رده چهارم قرار دارد.

به گزارش فارس تیم ملی کشورمان پس از پایان هفته نهم با 13 امتیاز پس از کره‌جنوبی 14 امتیازی در رده دوم قرار دارد و ازبکستان 11 امتیازی را هم پشت سر خود می‌بیند.

پیروزی در دیدار سه‌شنبه با هر نتیجه‌ای، کشورمان را راهی جام جهانی خواهد کرد. تساوی در میدان اولسان نیز در صورتی که حتی با پیروزی ازبک‌ها مقابل قطر با کمتر از 4 گل اختلاف همراه باشد، باز هم شاگردان کی‌روش را رهسپار جام جهانی می‌کند و نکته قابل توجه اینکه ایران در صورت شکست هم می‌تواند به رفتن به جام جهانی امیدوار باشد در صورتی که قطر مانع از برد ازبکستان در خانه‌ این تیم شود.

*جدول رده‌بندی گروه اول:

1-کره‌جنوبی  14 امتیاز

2-ایران  13 امتیاز

3-ازبکستان  11 امتیاز

4-قطر  7 امتیاز

8-لبنان  5 امتیاز

در این گروه لبنان به کار خود با کسب 5 امتیاز از 8 مسابقه پایان داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، ضمن اینکه حذف قطر هم با نتایجی که در هفته نهم به دست آمد قطعی شد تا به این ترتیب از جمع تیم‌های ایران، کره‌جنوبی و ازبکستان در پایان دیدارهای مرحله گروهی، دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی شده و یک تیم دیگر نیز راهی پلی‌آف شود.

 






تاریخ : جمعه 92/3/24 | 1:57 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.