سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فی‌الواقع بسیاری از گزارها و مفاهیمی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مدل‌های حکومتی دنیا وجود داشت با استقرار نظام اسلامی از لحاظ محتوا و شکل دچار تغیر شدند و صرفاً از یک مفهوم مادی و زمینی به والاترین گزاره‌های انسانی صعود کردند، تا آنجا که اتصاف به آنها سبب قرب و نزدیکی به پروردگار عالمیان به شمار آمد.

نهضت خدمت رسانی و دستگیری از ملهوفین از آن جمله مفاهیم است که با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بار دیگر باز تولید شده و در مسیر اصلی خود قرار گرفت؛ و همواره یکی از مطالبات و دغدغه‌های اساسی بزرگان دین و انقلاب نیز همین مقوله بوده و است.

تحقیقاً منکر جریان خدمت رسانی دولت‌ها و مسئولان از بعد از انقلاب تا کنون نبوده و نیستیم، اما آنچه را نسخه برابر اصل می‌دانیم، حرکت و اراده جهادی شکل گرفته در دولت نهم و دهم است.

خدمت بی‌منت و با انگیزه الهی و نیز با پشتکار و تلاش بی‌وقفه از شاخصه‌های اصلی دولت جناب احمدی نژاد در این حوزه به شمار می‌رود که اینک در تصدیق آن همگان چه دوستان او و چه مخالفان و منتقدان و دشمنانش هم‌نظرند.

اما آنچه نگارنده را بر آن داشت که چنین مطلب و بحثی را طرح کند، اساساً ظلمی است که در اثر بی‌تقوایی و به تعبیر رهبری حنجره‌های بی‌تقوا و زبان‌های تند نسبت به مؤلفه‌های مثبت دولت احمدی نژاد می‌رود.

امروز و در آستانه کمتر از 30 روز مانده به پایان دولت عدالت و بعد از آنی که حضرت آقا (که جان همه ما به فدای راه و آرمانش باد) تأکید کردند که دستاوردهای دولت به سمع و نظر مردم عزیز برسد، رسانه‌ها و صاحبان تریبون که همواره مدعی خط امام و رهبری نیز هستند در سکوتی تاریخی و غروری ساختگی حاضر به بیان نقاط قوت دولت خدمت گذار نیستند، دولتی که در مقام خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب حقا شب و روز را در هم ضرب کرده بود.

شاید احمدی نژاد مظلوم باشد یا نباشد مراد این کوتاه نیست؛ لکن او بسیاری از آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب را که حسرت تحقق آن به دل انقلابیون و امت حزب الله مانده بود را زنده و در راه احیای آن تلاش بی‌وقفه کرد.

و ذکر این نکته نیز جا دارد که بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواهانه و نیز مبارزه با استکبار که اینک در اقصی نقاط جهان شدت بیشتری گرفته است سوای آنکه درس گرفته از انقلاب اسلامی است، تا حدودی متأثر از رویه و منش دولت احمدی نژاد است، چراکه احمدی نژاد فرزند انقلاب است و هیچ‌گاه نباید او را از انقلاب جدا کرد.

حال گاهی اوقات انسان در انصاف و مروت برخی از صاحبان تریبون و منطق می‌ماند که چرا به واسطه اینکه دولت دارای نقاط ضعفی نیز هست، تمام خوبی‌های او را از نقطه نظر دور می‌نمایند و همواره او را در کیش مردودین می‌پندارند.

با نگاهی به سیره رهبری درمی‌یابیم چنین رویه‌ای اساساً خلاف منش ایشان است؛ انصاف را باید از حضرت آقا یاد بگیریم، هیچ‌گاه به پدیده‌ها صفر و صدی نگاه نمی‌کنند.






تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:15 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.