سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رئیس پژوهشکده حمل و نقل در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
ارتباط میزان تصادفات و تلفات رانندگی با ثروت و تحصیلات رانندگان

رئیس پژوهشکده حمل و نقل گفت: اقشار کم‌درآمد که با مشاغل سخت در ارتباطند از نقطه نظر آماری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار می‌گیرند همچنین کاربرانی که سطح سواد کمتری دارند، ریسک‌پذیر‌تر بوده و بیشتر در معرض سوانح رانندگی هستند.

خبرگزاری فارس: ارتباط میزان تصادفات و تلفات رانندگی با ثروت و تحصیلات رانندگان

محمود عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر 10 گروه پژوهشی‌ در پژوهشکده حمل و نقل فعالیت می‌کنند که عبارتند از اقتصاد حمل و نقل‌، ایمنی، برنامه‌ریزی حمل و نقل‌، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی‌، روسازی‌، زیرساخت‌ها‌، مدیریت بحران و لجستیک، مدیریت سیستم‌های حمل و نقل و مقاوم سازی‌.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده در پژوهشکده حمل و نقل و برنامه‌های پیش‌روی این پژوهشکده، تصریح کرد: در سال گذشته سه مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و دو مقاله ISI ارائه دادیم که طبق هدف‌گذاری‌های امسال تعداد مقالات پژوهشکده در کنفرانس‌های بین‌المللی به 10 مقاله و تعداد مقالات ISI به سه مقاله افزایش خواهد یافت.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل با بیان اینکه امسال کنفرانس ملی و بین‌المللی در بخش حمل و نقل برگزار خواهیم کرد، از تشویق مقالات ISI و علمی پژوهشی برتر در سال جاری خبر داد.

عامری با اشاره به اینکه هم‌اکنون 62 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در پژوهشکده حمل و نقل در حال انجام است، گفت: امسال 20 پروژه تحقیقاتی توسط پژوهشکده به چاپ می‌رسد.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل تصریح کرد: همچنین امسال چهار پژوهشنامه حمل و نقل و سه گزارش تخصصی و کتب، ضوابط و دستورالعمل در پژوهشکده به چاپ می‌‌رسانیم.

* اقشار کم‌درآمد جامعه بیشتر در معرض سوانح رانندگی هستند

رئیس پژوهشکده حمل و نقل ‌درباره میزان ارتباط سوانح رانندگی با ثروت افراد توضیح داد: اصولاً مطالعات بین المللی علل وقوع حوادث را با سن افراد بیشتر مرتبط می داند تا ثروت آنها؛ هر چه فرد جوان‌تر باشد، قدرت‌ ریسک‌پذیری بیشتری دارد.

وی در پاسخ به اینکه پس چرا اغلب قشر ضعیف و متوسط جامعه با سوانح و تلفات رانندگی ‌در ارتباط هستند، تصریح کرد: اقشاری که دارای درآمد کمتری‌اند، در مشاغل سخت مانند حمل و نقل مسافر و بار با انواع وسایل نقلیه مشغول بکار هستند به همین دلیل از نقطه نظر آماری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار می‌گیرند.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل اضافه کرد: مطالعات انجام شده در گروه ایمنی در بحث تصادفات و حوادث، بیانگر این است که کاربران راه (رانندگان، عابران، موتورسواران و از این قبیل) که از سطح سواد بالایی برخوردار هستند با تصادفات کمتری مواجه می‌شوند و در بررسی ریسک، آنها ماهیت ریسک‌ کمتری را می‌پذیرند.

عامری ادامه داد: اما کاربرانی که از سطح سواد کمتری برخوردار هستند بسیار ریسک‌پذیر بوده و به همین دلیل با تصادفات بیشتری مواجه می‌شوند.

* ارائه مدل «تعیین جرایم و تخلفات ترافیکی» برای کاهش سوانح رانندگی

رئیس پژوهشکده حمل و نقل درباره بومی‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی کشور، اظهار داشت: در گروه ایمنی پژوهشکده حمل و نقل، پروژه‌ پژوهشی تحت عنوان مدل تعیین جرایم و تخلفات ترافیکی در کشور انجام شده است.

عامری اضافه کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های بسیار کیفی محسوب می‌شود که در حال حاضر نیز توسط برخی نهادهای مرتبط در کشور مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته است.






تاریخ : یکشنبه 92/3/12 | 7:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
پشت پرده لغو تحریم فناوری ایران/ بازی کثیف و دو سر باخت ایالات متحده

مشاور وزیر ارتباطات گفت:آمریکا با تحریم ایران شرکت‌های اروپایی و آسیایی را مجبور به خروج از ایران کرد که در نتیجه آنها نمایندگی‌ خود را در ایران تعطیل کردند و اکنون با لغو تحریم‌ها در صدد ورود به بازار ایران است.

 

خبرگزاری فارس: پشت پرده لغو تحریم فناوری ایران/ بازی کثیف و دو سر باخت ایالات متحده

محمود لیائی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در خصوص وعده لغو تحریم‌های ارتباطی امریکا علیه ایران اظهار داشت: امریکا با اعمال تحریم علیه ایران شرکت‌های اروپایی و آسیایی را مجبور به خروج از ایران کرد که در نتیجه آن وندورهای بزرگی از جمله هوواوی و ZTE و شرکت‌های فنلاندی نمایندگی‌های خود را در ایران تعطیل کردند و از ایران خارج شدند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور صنعت و فناوری گفت: به این ترتیب امریکا شرکت‌های بزرگ اروپایی و آسیایی را از بازار ایران خارج کرد.

وی ادامه داد: همچنین در نتیجه اعمال این تحریم‌ها دسترسی ایرانی‌ها به خدمات برخی سایت‌ها از جمله فروشگاه‌های آنلاین برنامه‌های IOS و اندروید قطع شد.

وی گفت: با مسدود شدن این سایت‌ها، سایت‌های جایگزین توسط ایرانی‌ها راه‌اندازی شد که از آن جمله می‌توان به سایت‌های کافه‌بازار و کندو، برای فروش برنامه‌های اندروید و سایت سیبچه، برای فروش برنامه‌های سیستم‌عامل اپل اشاره کرد.

لیائی تصریح کرد: با فراگیر شدن سیستم‌عامل اندروید و IOS در گوشی‌ها و تبلت‌ها، متناسب با نیاز بازار، این سایت‌های ایرانی نیز به شدت رشد کردند و بازار رقابتی بین آنها تشکیل شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در ایران نزدیک به 4 میلیون نفر گوشی اندرویدی دارند و این افراد به طور مدام در حال دانلود از این فروشگاه‌های آنلاین برنامه هستند به طوری که این 4 سایت، 10 درصد کل پهنای باند ایران را به خود اختصاص می‌دهند. همچنان که سایت فروش برنامه‌های اندروید کافه‌بازار به تنهایی 2 درصد پهنای باند ایران را به خود اختصاص داده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور صنعت و فناوری گفت: بنابراین، با پاگرفتن، تقویت و رقابت سایت‌های ایرانی فروش برنامه‌های کاربردی موبایل، امریکا عملاً به دست خود بازار ایران را از دست داد. این در حالی است که اگر امریکا ایران را تحریم و برای مثال دسترسی به سایت google play (فروشگاه برنامه‌های اندروید گوگل) را برای کاربران ایرانی قطع نمی‌کرد شاید فروشگاه‌های ایرانی برنامه‌های گوشی و تبلت برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود ایجاد نمی‌شدند.

وی گفت: حجم بازار ارتباطی و موبایل ایران، سالانه حدود 4 میلیارد دلار است که از این مبلغ 2 میلیارد دلار سهم گوشی و 2 میلیارد دلار سایر تجهیزات ارتباطی و نرم‌افزارها است.

وی گفت: در گذشته امریکا با اعمال تحریم شرکت‌های آسیایی و اروپایی را با صرف هزینه‌های سنگین از بازار بزرگ ایران خارج کرد و اکنون با لغو تحریم‌ها وارد بازی کثیفی شده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعت و فناوری افزود: از سوی دیگر هیچ‌گاه مسیر ورود تجهیزات امریکایی به ایران مسدود نبوده‌ است؛ اگرچه با شرایط سختی مواجهیم اما با واسطه و با دور زدن تحریم‌ها حتی کالاهای امریکایی وارد ایران می‌شوند.

وی ادامه داد: در نتیجه این عمل، سود بیشتر نصیب دلال‌ها و واسطه‌ها و سود کمتری عاید شرکت‌های امریکایی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در مدت تحریم امریکا، شرکت‌های ایرانی خیز بزرگی برای تولید محصولات بومی برداشتند که از آن جمله می‌توان به تولید محصولات UTM (محصولات امنیتی ICT که حدود 20 درصد کل تجهیزات امنیتی را پوشش می‌دهد) اشاره کرد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعت و فناوری افزود: در زمان اعمال تحریم، شرکت‌های بزرگ از جمله سیسکو از فروش UTM به ایران خودداری می‌کردند که شرکت دوران اکنون این تجهیزات را تولید کرده است.

 






تاریخ : یکشنبه 92/3/12 | 7:19 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
اعتراضات علیه اردوغان در شهرهای ترکیه به روایت دوربین‌ها

اعتراضات ضد دولتی که از استانبول شروع شده بود به دیگر شهر ترکیه نیز سرایت کرده و مردم خواستار کناره گیری نخست وزیر هستند.

 

شهر استانبول ترکیه از دیروز شاهد درگیری بی‌سابقه نیروهای امنیتی با مردم بوده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اعتراضات علاوه بر استانبول به شهرهای ازمیر، آنکارا، سمسون، آدانا، بورصه و مرسین هم سرایت کرده است.

 

یکی از شدیدترین درگیری ها در خیابان عبدی ایبیجی شهر آنکارا روی داده و معترضان با سر دادن شعارهایی علیه حزب عدالت و توسعه، خواستار کناره گیری رجب طیب اردوغان از نخست وزیری ترکیه شدند.

ترکیه طی دو روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده خیابانی علیه دولت بوده که دستکم 100 نفر در این اعتراضات زخمی شده‌اند.

این اعتراض‌ها ابتدا روز دوشنبه گذشته در پی بریده شدن چند درخت به وسیله یک شرکت برای ساخت مجتمع تجاری در «جیزی پارک» استانبول آغاز شده بود که پس از حمله روز گذشته پلیس به تجمع کنندگان در پارک به تظاهراتی بزرگ علیه حزب عدالت و توسعه تبدیل شد.

وزارت خارجه آمریکا و سازمان عفو بین الملل از وقوع خشونت‌ها در ترکیه و اقدامات پلیس این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

 






تاریخ : شنبه 92/3/11 | 8:32 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
تیم بازیکنان ورودی به تیم بازیکنان خروجی از تیم
استقلال تهران هادی عقیلی - مهدی نظری
پژمان منتظری - مهدی رحمتی
تراکتورسازی حامد لک - احمد جمشیدیان - دلیر عقیل اعتمادی - محسن فروزان - قاسم دهنوی
سپاهان قاسم دهنوی - یعقوب کریمی-رحمان احمدی
احمد جمشیدیان - مهدی جعفرپور-حسن جعفری
فولاد خوزستان حسن جعفری

نفت تهران خالد شفیعی - حسین ابراهیمی-پویا نزهتی یعقوب کریمی - مگنو باتیستا - گوران لوبوویچ - داسیلوا
مس کرمان
شجاع خلیل زاده - میلان میاتوویچ - استفان باتس - ایوان پتروویچ
پرسپولیس شجاع خلیل زاده - یونس شاکری - قاسم حدادی‌فر - غریبی - محمد عباس‌زاده - کفشگری - علی‌عسگر
رضا حقیقی - علی کریمی
راه آهن
کامیابی نیا - میلاد نوری - رامین رضائیان محمد محمدی - علیرضا عباسفرد - محمدرضا مامانی - ایگور کاسترو - علی‌عسگر- امید عالیشاه
سایپا مهدی جعفرپور
غریبی-رحمان احمدی
صبای قم
میلاد نوری - رامین رضائیان - حامد لک - بختیاری زاده - ویکروم
داماش گیلان
علیرضا جهانبخش - حسین ابراهیمی
فجر سپاسی بهنام عسگرخانی - مصطفی صبری - عمار نیک‌کار خالد شفیعی - مهدی نظری - قزلچلی
ملوان بندرانزلی
نزهتی - زارع - اولادی
ذوب آهن
پیام صادقیان - قاسم حدادی‌فر - پهلوان - کفشگری
آلومینیوم هرمزگان
پیرزاده
نفت آبادان
کعبی - مصطفی صبری
پیکان
میلاد زنیدپور
گهر دورود
محمدرضا خرسندنیا - محمد پروین - رضا کاردوست - عمار نیک کار
استقلال خوزستان  بختیاری زاده - قزلچلی - ویکروم - آچیله - کعبی
 
گسترش فولاد  پهلوان - پیرزاده - نوشی صوفیانی - حمیدرضا سلیمانی-میلاد زنیدپور
 دلیر

 






تاریخ : شنبه 92/3/11 | 8:13 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
جانشین رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ترافیک تهران نسبت به روزهای جمعه دیگر به دلیل پخش مناظره کاندیدهای ریاست جمهوری بسیار اندک است گف: ترافیک در تمامی معابر پایتخت روان است.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفتگو با مهر اظهار داشت اکنون عبور و مرور در تمامی خیابانهای اصلی و بزرگراهها و در تمامی معابر پایتخت روان است و هیچ مشکل ترافیکی گزارش نشده است.





تاریخ : جمعه 92/3/10 | 11:49 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
حفظ حجاب دلیل اصلی ارتقای جایگاه زنان در ایران است
 
حفظ حجاب وعفاف دلیل اصلی ارتقای جایگاه زنان در ایران است و تکریم جایگاه زنان در سال های بعد از انقلاب به واسطه دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، نه تنها مانع رشد حضور آنان در سطح جامعه نگردید بلکه برعکس هویت و جان تازه ای نیزپیدا کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس تراب محمدی در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه و بزرگداشت روز زن برگزار شده بود، ضمن اعلام این مطلب گفت: آموزه های دینی و نگاه والای اسلام به زن ، لزوم توجه بیشتر به این مساله را بیشتر می کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: با قاطعیت می توان دوران جاهلیت که زنان به جرم زن بودن پس از تولد زنده به گور می شدند را دوران سقوط انسانیت نامید و جای تاسف است که امروز نیز برخی افراد با طرح موانع حجاب برای رشد زنان افکار جاهلیت را پی گیریمی کنند .

به گفته محمدی دین اسلام و پیامبر اکرم، با نگرش والای خود به مقام زن و حضرت فاطمه زهرا در مقام نمونه یک زن کامل، این نگرش را تغییر داد و در ایران نیز ما همواره جمله امام راحل را که فرمودند: از دامان زن، مرد به معراج می رود را سرلوحه قرار داده و در تکریم مقام زن کوشیده ایم و این مهم با حضور زنان در تمام عرصه های جامعه و با حفظ حجاب و عفاف از سوی زنان جامعه اسلامی تحقق یافته است .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: از آنجا که نقش همسر بودن و مادر بودن والاترین نقش اجتماعی زنان برای ساختن آینده ای روشن تر است و نسلهای آتی در دامان همین مادران پرورش می یابند انتقال مفاهیم والا و ارزشمند تاریخی و فرهنگی از طریق زنان اهمیت فراوانی دارد.

وی از بانوان حاضر در مراسم که سالها عمر خود را در جهت اعتلای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صرف کرده اند خواست در جهت انتقال این مفاهیم به لایه های مختلف جامعه و افراد مرتبط تلاش نمایند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگی و ارتقای سلامت روانی کشورمان باشیم و بتوانیم در حفظ و ارتقای این میراث گران بها بکوشیم .

در گرامیداشت مقام زن مطرح شد:حفظ حجاب وعفاف دلیل اصلی ارتقای جایگاه زنان در ایران است حفظ حجاب وعفاف دلیل اصلی ارتقای جایگاه زنان در ایران است و تکریم جایگاه زنان در سال های بعد از انقلاب به واسطه دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، نه تنها مانع رشد حضور آنان در سطح جامعه نگردید بلکه برعکس هویت و جان تازه ای نیزپیدا کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس تراب محمدی در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه و بزرگداشت روز زن برگزار شده بود، ضمن اعلام این مطلب گفت: آموزه های دینی و نگاه والای اسلام به زن ، لزوم توجه بیشتر به این مساله را بیشتر می کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: با قاطعیت می توان دوران جاهلیت که زنان به جرم زن بودن پس از تولد زنده به گور می شدند را دوران سقوط انسانیت نامید و جای تاسف است که امروز نیز برخی افراد با طرح موانع حجاب برای رشد زنان افکار جاهلیت را پی گیری می کنند .

به گفته محمدی دین اسلام و پیامبر اکرم، با نگرش والای خود به مقام زن و حضرت فاطمه زهرا در مقام نمونه یک زن کامل، این نگرش را تغییر داد و در ایران نیز ما همواره جمله امام راحل را که فرمودند: از دامان زن، مرد به معراج می رود را سرلوحه قرار داده و در تکریم مقام زن کوشیده ایم و این مهم با حضور زنان در تمام عرصه های جامعه و با حفظ حجاب و عفاف از سوی زنان جامعه اسلامی تحقق یافته است .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: از آنجا که نقش همسر بودن و مادر بودن والاترین نقش اجتماعی زنان برای ساختن آینده ای روشن تر است و نسلهای آتی در دامان همین مادران پرورش می یابند انتقال مفاهیم والا و ارزشمند تاریخی و فرهنگی از طریق زنان اهمیت فراوانی دارد.

وی از بانوان حاضر در مراسم که سالها عمر خود را در جهت اعتلای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صرف کرده اند خواست در جهت انتقال این مفاهیم به لایه های مختلف جامعه و افراد مرتبط تلاش نمایند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگی و ارتقای سلامت روانی کشورمان باشیم و بتوانیم در حفظ و ارتقای این میراث گران بها بکوشیم .





تاریخ : جمعه 92/3/10 | 9:28 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای با درخواست هواداران برای بازگشت کریمی روبرو شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حاشیه افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای باشگاه پرسپولیس وقتی یکی از هواداران این تیم از رویانیان خواست تا بنا به خواست هواداران علی کریمی را به پرسپولیس بازگرداند مدیرعامل سرخ‌پوشان در واکنش به این درخواست‌های مکرر خنده‌ای کرد و رد شد.
وی که در حاشیه افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای باشگاه پرسپولیس، صحبت می کرد، ادامه داد: اوضاع و احوال ما خوب است و خوشبختانه تمرین‌هایمان به موقع آغاز شد. هر روز هم یک یا دو بازیکن به ما اضافه می‌شود و ان‌شاءالله بعد از پیروزی تیم ملی برابر قطر ملی‌پوشان‌مان هم به ما اضافه می‌شوند.
رویانیان با بیان اینکه پرسپولیس امسال اردوی خارج از کشور نخواهد داشت گفت: ما دو اردو خواهیم داشت، یکی در اردبیل و دیگری در مازندران که تصادفا استان‌های من و آقای دایی هستند! در اردبیل همه امکانات لازم فراهم است و یکدیدار دوستانه هم با تیمی داریم که اردبیلی‌ها از پیکان خریده‌اند. همچنین در هر دو استان طرح‌هایی مانند مدرسه فوتبال داریم که افتتاح می‌کنیم.
مدیرعامل پرسپولیس در ادامه با انتقاد از یک باشگاه صنعتی که در مصاحبه‌های قبلی‌اش هم به آن اشاره کرده بود گفت: خدا شاهد است که ما با بازیکنی مشغول نهایی کردن قرارداد هستیم و این باشگاه یک پیشنهاد مالی با 70 درصد رشد قیمت و همه گونه امکانات جانبی مانند خانه و ماشین به او پیشنهاد کرده است. متاسفم که بعد از جلسه با وزیر ورزش کارها بر خلاف دستور آن جلسه پیش می‌رود. این باشگاه ذهن بازیکنان من را به هم ریخته است.
رویانیان ادامه داد: حالا من باید پول بیشتری خرج کنم تا بازیکنم را حفظ کنم که این کار رقابت باطلی را ایجاد می‌کند. من امسال تمام بازیکنانم را با 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت سال گذشته قرارداد بسته‌ام و این را صادقانه می‌گویم. برای این کار آن‌ها را توجیه کردیم که دایی نیز نقش زیادی در این کار داشت. متاسفانه مدیرارشد تولید یک کارخانه کار تولیدش را رها کرده و بازیکن می‌خرد خدا شاهد است که این فصل در یک روز 11 بار با بازیکن من تماس گرفته و ذهن او را خراب کرده است. من دیروز با وزیر صنایع وقت ملاقات داشتم اما کاری پیش آمد و نتوانستم در جلسه حاضر شوم. سوال من این است که آیا مشکل صنعت ما حل شده و تولیدمان هم مشکلی ندارد و فقط فوتبال باقی مانده است؟ به نظر من دولت و وزیر صنایع باید به این مسئله ورود کنند.
رویانیان در ادامه و در واکنش به صحبت‌هایی که درباره ممنوع‌الفعالیت شدن باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه یک تراژدی 50 ساله است و نمی‌دانم تا کی ادامه خواهد داشت. فدراسیون باید پیش از آنکه ما را محروم کند، پول ما را بدهد. ما حق پخش تلویزیونی داریم و حق تبلیغات ورزشگاه آزادی برای ماست اما این حق را به ما نمی‌دهند و حتی یک بلیت را اجازه نمی‌دهند که خودمان بفروشیم. برای این کار به چه کسی می‌توانیم شکایت کنیم مگر فدراسیون خودش نمی‌داند که اوضاع از چه قرار است؟
وی در ادامه و درباره طرح‌های اقتصادی باشگاه پرسپولیس گفت: ما به طور جدی و بدون وقفه در راه خودکفا شدن باشگاه گام برمی‌داریم و هدف تمام برنامه‌هایش شبانه‌روزی‌مان توسعه اقتصادی باشگاه است.
تمام اقداماتی که در راستای توسعه روابط اجتماعی، اخلاقی،‌فرهنگی و ورزشی داریم حول محور اقتصاد می‌چرخد. با کسی تعارف ندارم و شعار کار فرهنگی نمی‌دهم. کارهای ما اقتصادی است اما در کنار آن به مسائل فرهنگی هم توجه می‌کنیم.
مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: در بیش از یک سال گذشته تلاش‌های خود را بر این معطوف کردیم که پرسپولیس خصوصی شود. امیدوارم مجلس مصوبه‌ای را که قرار است چند روز دیگر ابلاغ شود به موقع ابلاغ کند و دولت هم آن را به موقع اجرا کند. ما برای 51 درصد سهام پرسپولیس مشتری دست به نقد و پا به رکاب داریم و برای 49 درصد دیگر که قرار است به هواداران فروخته شود فرمول مشخصی داریم. با خصوصی سازی پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات 60 سال گذشته برای پرسپولیس رخ خواهد داد و همزمان درآمد سرشاری به این باشگاه سرازیر می‌شود.
رویانیان در ادامه از دولت خواست که خصوصی سازی پرسپولیس را به عهده او بگذارند: من نماینده دولت و آدم معتمدی هستم. دولت می‌تواند همه کارها را به من بسپارد تا من آن‌ها را پیگیری کنم و در این راه همه دستگاه‌های نظارتی می‌توانند ما را کنترل کنند. پرسپولیس در یک سال گذشته ساختار اقتصادی مناسبی را ایجاد کرده که نتیجه‌اش تاسیس شرکت هلدینگ صدراسیستم پاسارگاد به علاوه 7 شرکت وابسته در داخل و سه شرکت در خارج از کشور است. از این تاریخ به بعد دولت باید به جای دادن پول به ما،‌ ما را مثل یک بازرگان معتمد بشناسد چون ساختارش را داریم و ادعا می‌کنیم که پرسپولیس یکی از مطمئن‌ترین ساختارهای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری است.
رویانیان ادامه داد: در حوزه فوتبال به زودی شاهد تاسیس بخش‌های جدیدی خواهید بود. افتتاحیه‌هایی خواهیم داشت و حرف‌هایی که بزنیم. برنامه توسعه فوتبال پرسپولیس تا 5 سال آینده طراحی شده است. می‌خواهیم پرسپولیس را به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای در دنیا بشناسانیم. آرزو هم بر جوانان عیب نیست!
رویانیان در ادامه به افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای پرسپولیس اشاره و خاطرنشان کرد: امروز به صورت نمادین رستوران‌های زنجیره‌ای را افتتاح می‌کنیم. البته من به دوستانم گفته بودم که یک نام اقتصادی مثل مک‌دونالد برایش انتخاب می‌کردند که آن را هم اعلام می‌کردیم. شرکت مایان صدرا که مسئولیت ایجاد این رستوران‌ها را دارد متعلق به پرسپولیس است اما من این نوید را به استقلالی‌ها هم می‌دهم که به زودی رستوران‌های آن‌ها را نیز راه می‌اندازیم.
مدیرعامل پرسپولیس همچنین گفت: اقدام بعدی ما تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخصوص فروشگاه‌های ورزشی است. بیمه صدراگستر ساختار دیگری است که به زودی افتتاح می‌شود. همچنین قصد داریم برند پرسپولیس را به برخی محصولات غذایی واگذار کنیم. اقدام مهم دیگری که در دست انجام داریم تولید و فروش محصولاتی به نام پرسپولیس در بازار ایران و خارج از کشور است. اولین محصول ما که مردادماه وارد بازار می‌شود، نوشابه انرژی زا گیاهی با برند پرسپولیس است.
مدیرعامل پرسپولیس در ادامه بار دیگر تاکید کرد که باشگاهش آمادگی کامل را برای خصوصی‌سازی دارد: پرسپولیس جدید و خصوصی‌سازی شده انسجام ملی را در راستای قانون اساسی پاس خواهد داشت. ما اولین باشگاه خواهیم بود که بیشتری پول را درمی‌آورد و بیشترین ارتباط را با مردم و بهترین نظام باشگاه‌داری را در ایران دارد.
به گزارش ایسنا از نکات جالب توجه افتتاح رستوران زنجیره‌ای باشگاه‌ پرسپولیس که با مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده بود این بود که رویانیان در میانه مراسم گفت: می‌خواهم زودتر این مراسم را تمام کنیم تا به مناظره‌ها برسیم و بفهمیم که کدام کاندیدا چقدر گل خورده و بازی چند چند است.
مدیرعامل پرسپولیس در پایان مراسم نیز اعلام کرد که همه سرخ‌پوشان ایران در انتخابات 24 خرداد شرکت می‌کنند. او پس از پایان این جمله از حاضرین خواست که او را تشویق کنند!





تاریخ : جمعه 92/3/10 | 8:6 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

ناتانیاهو راست بگو چی مصرف می کنی این قدر توهم می زنی ؟؟؟؟؟

ببین این قدر حالت بده بابا پنجعلی هم وادار به واکنش کردیخیلی خنده‌دار

http://media.afsaran.ir/si4sBO_480.jpg






تاریخ : پنج شنبه 92/3/9 | 10:11 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

 

بشار اسد: نخستین محموله اس 300 را دریافت کردیم/ به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل فوری پاسخ می‌دهیم

رئیس‌جمهور سوریه با تاکید بر اینکه دمشق به هرگونه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی فوری پاسخ خواهد داد، از دریافت نخستین محموله موشک‌های اس 300 روسیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: بشار اسد: نخستین محموله اس 300 را دریافت کردیم/ به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل فوری پاسخ می‌دهیم

  «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار، که قرار است امشب به طور کامل پخش شود، اعلام کرد که ارتش سوریه بلافاصله به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل به خاک این کشور، پاسخ خواهد داد و دولت سوریه در مقابل هیچ یک از گروه‌های سوری که می‌خواهند برای آزادسازی جولان وارد جنگ شوند، نخواهد ایستاد.

وی در این گفت‌وگو اظهار داشت: سوریه نخستین محموله موشک‌های اس 300 روسی را دریافت کرده است و بقیه این محموله به زودی به دست ما می‌رسد.

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: ارتش سوریه موفقیت‌های زیادی در مقابله با افراد مسلح در این کشور، به دست آورده است و توازن قوای نظامی به نفع ارتش سوریه تغییر کرده است.

 

وی افزود: سوریه و حزب‌الله در محوری واحد قرار دارند و گروه‌هایی از نیروهای این جنبش در مناطق مرزی با لبنان مستقر هستند. اما در واقع این ارتش سوریه است که می‌جنگد و نبرد را علیه گروه‌های مسلح اداره می‌کند و این اقدام تا کنترل کامل گروه‌های تروریستی ادامه خواهد یافت.

اسد در ادامه نقش ترکیه، عربستان و قطر در حمایت از گروه‌های مسلح و تامین مالی آنها را محکوم کرد و از وجود صدهزار مسلح با جنسیت‌های مختلف عربی و خارجی درکشورش که با حمایت این کشورها وارد سوریه شده‌اند، خبر داد.

وی با انتقاد از رهبران معارض خارج‌نشین سوریه تاکید کرد که دمشق به صورت اولیه تصمیم گرفته است تا در نشست ژنو 2 مشارکت کند.

 






تاریخ : پنج شنبه 92/3/9 | 7:58 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خبر داد
کسر خدمت اعزامین متولدین 72 به قبل تمدید شد

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از تمدید کسر خدمت متولدین سال 72 به قبل خبر داد و گفت: مشمولانی که در سال 90 واجد شرایط کسر خدمت ایثارگری بوده‌اند می‌توانند همچنان از تسهیلات استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: کسر خدمت متولدین 72 به قبل تمدید شد

سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: مشمولانی که در سال 90 واجد شرایط کسر خدمت ایثارگری (جانبازی، رزمندگی و آزادگی) بوده و از آن استفاده نکرده‌اند می‌توانند از تسهیلات فوق برخوردار شوند.

سردار کمالی در ادامه اعلام داشت: مهلت اجرای مقررات کسر خدمت ایثارگری (جانبازی، آزادگی و رزمندگی) تا پایان سال 90 بوده و از ابتدای سال 91 متوقف شده است ولی عده‌ای از مشمولین با وجود واجد شرایط بودن به دلیل اشتغال به تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها از این تسهیلات نتوانستند استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: با عنایت به اینکه این حق در زمان اعتبار مقررات فوق برای این افراد ایجاد شده است کلیه مشمولینی که در سال 90 و قبل از واجد شرایط مقررات کسر خدمت بوده ولی به دلیل قانونی از قبیل اشتغال به تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها اعزام آنان به تعویق افتاده و از سال 91 به بعد به خدمت اعزام شده یا بشوند همچنان در مشمول مقررات بوده و می‌توانند از کسر خدمت جانبازی رزمندگی و آزادگی استفاده کنند.

سردار کمالی همچنین گفت: در اجرای مقررات جدید مشمولین و غایبین که خود را جهت انجام خدمت دوره سربازی معرفی و در طول مدت خدمت از خود حسن اخلاق و رفتارشان داده و خدمت در کارها داشته باشند، از سوی فرماندهان و مسئولان تمام یا بخشی از اضافه خدمت سه ماهه و 6 ماهه آنها بخشیده می‌شود که این مقررات از تیر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

 






تاریخ : پنج شنبه 92/3/9 | 7:35 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.