سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیر نشست «بیداری اسلامی، خیزش جهانی، زمینه‌سازی» در همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: امام زمان(عج) بیدارگر بشریت است.

به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسن زمانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه انتظار ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیزی جز بیداری اسلامی نیست، گفت: وظایفی که منتظران انجام می دهند مقدماتی است برای بیداری بشریت و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیدارگر بشریت است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه به استناد آیات نورانی قرآن کریم اظهار داشت: خداوند می فرماید اراده کرده ایم مستضعفان و محرومان وارثان زمین بشوند و امامت و پیشوایی آن را عهده دار باشند، از این رو مهدویت و بیداری اسلامی دو واژه از یک مفهوم است.

زمانی با بیان اینکه آغاز بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران بود، تصریح کرد: موج بعدی بیداری اسلامی اشغال عراق و افغانستان به منظور ایجاد دو سد برای محدود کردن صدور انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی بود، چرا که این اقدام نتیجه معکوس داشت و موج بیداری ملت های این دو کشور بیش از پیش شد و همین اقدام موجب پیدایش موج بعدی شد.

وی موج سوم بیداری اسلامی را خیزش پنج کشور اسلامی منطقه عنوان کرد و موج بعدی آن را خیزش جهانی ملت های جهانی علیه استکبار جهانی بخصوص آمریکا و اسراییل عنوان و تاکید کرد: عقیده داریم این وعده محقق خواهد شد و در آینده جامعه جهانی با گسترش موج بیداری در انتظار منجی خواهد بود. 

زمانی خاطرنشان کرد: اما موج چهارم که آخرین آنها به شمار می رود همان است که تمامی کشورهای کره زمین در انتظار آن هستند و با ظهور حضرت حجت(عج) محقق خواهد شد. 

وی افزود: انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) چیزی جز بیداری اسلامی در جهان نیست، زیرا حضرت قائم(عج) بیدادگر امت اسلام و تمام بشریت است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در نشست «بیداری اسلامی، خیزش جهانی، زمینه سازی» در همایش بین المللی دکترین مهدویت به بررسی فرصت ها و تهدیدهای بیداری اسلامی ملت ها بر اساس تجربیات 30 ساله انقلاب اسلامی ایران خواهیم پرداخت، گفت: دعوت شدگان خارجی این نشست آمیزه ای از طیف های مختلف علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی از جمله نویسندگان، پژوهشگران، علمای شیعی و سنی هستند.

وی افزود: در این نشست 15 نفر از شخصیت ها و اندیشمندان کشورهای مصر، عراق، بحرین، یمن و لبنان حضور یافته و درمورد رابطه مهدویت با بیداری اسلامی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

زمانی یادآور شد: در این نشست نگرش ها و رویکردهای کشورهای اسلامی، فرصت ها و تهدیدها در زمینه بیداری اسلامی و مهدویت از سوی فرهیختگان و اندیشمندان مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

نشست خبری هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «هنر زمینه ساز، راهبردها و راهکارها» امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی دبیر همایش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسن زمانی دبیر نشست «بیداری اسلامی، خیزش جهانی، زمینه‌سازی» در همایش بین المللی دکترین مهدویت و معاون بین الملل حوزه‌های علمیه و عباس منجمی گیلانی مسوول ستاد خبری همایش در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت روزهای 15 و 16 تیر ماه امسال مصادف با 15 و 16 شعبان المعظم در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در تهران با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی و مسوولان کشوری برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی همایش بین المللی دکترین مهدویت www.mahdaviat-conference.com مراجعه کنند. نشانی دبیرخانه این همایش قم، خیابان شهدا، کوچه 23، پلاک 5، تلفن دبیرخانه در قم 7833714 با پیش شماره 0251 است. این همایش از سوی  موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به نشانی اینترنتی www.intizar.ir برگزار می شود.

انتهای پیام/گ/1/

 






تاریخ : چهارشنبه 91/4/14 | 12:1 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.