سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاکنون برخی از مأموریت‌های خود را به سرانجام نرسانده‌اند.

 آناتولی سردوکوف وزیر دفاع روسیه در روز 10سپتامبر (20شهریور ماه)، در پارلمان این کشور حضور یافت تا درباره خطرات استقرار نیروهای روسیه در گرجستان و مشکلات ناشی از آن سخنرانی کند. سردوکوف توضیح داد که چرا ارتش روسیه توان تسلیحاتی لازم را برای اجرای عملیات در گرجستان ندارد.

 از سوی دیگر، ارتش پنجاه و هشتم روسیه دوباره به کشور بازگشته بود. افسران و سربازان شجاع از سوی دولت لوح‌های تقدیر و مدال دریافت کردند و جسد سربازانی که در جنگ روسیه با گرجستان کشته شده بودند به خاک سپرده شد و اکنون زمان درس گرفتن از ضعف ارتش روسیه در جنگ با گرجستان فرا رسیده است. دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری روسیه از مقامات ارشد وزرای دفاع این کشور درخواست کرد تا ضعف‌های موجود در ارتش را برطرف کنند.

 از سوی دیگر، مدودف از سردوکوف درخواست کرده است تا برنامه تجدید تسلیحاتی روسیه را ارتقا بخشد. ارتش روسیه بیشتر از اینکه به تسلیحات جدید نیاز داشته باشد به حمایت دولت از ارتش احتیاج دارد تا اینکه به نیرویی مدرن و مؤثر تبدیل شود.

 سربازانی که در منطقه قفقاز جنوبی جنگیدند می‌دانند که صلح‌بانان روسی در طول ساعات اولیه تهاجم گرجستان تلفات زیادی داشتند و این اتفاق به این دلیل افتاد که مسکو و ولادی قفقاز که نیروهای فرماندهی ارتش پنجاه و هشتم روس در آن مناطق مستقر بودند نتوانستند به موقع به سربازان روسی دستور مقابله با حملات گرجستان را بدهند و تجهیزات را برای ارتش پنجاه و هشتم روسیه در اوستیای جنوبی بفرستند. از سوی دیگر، ارتش روسیه قادر به شناسایی مواضع سیستم‌های موشک‌انداز گراد، تفنگ‌های گووزدیکا و تانک‌های تفلیس نبود.

 همچنین، روس‌ها سیستم‌های شناسایی از قبیل UCAVS     را در اختیار نداشتند.

 اگر چه نیروهای روسیه سیستم‌های UCAVS     موسوم به (unmanned combat air vehicle    ) را در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای MASKدر ژوکوفسکی در نزدیک مسکو به نمایش گذاشت اما به‌دلیل اینکه خرید این تجهیزات در سال 2006 میلادی از سوی وزیر دفاع ملی روسیه متوقف شد، ارتش نتوانست از این تسلیحات برخوردار شود.

 بنابراین، روس‌ها چاره‌ای نداشتند جز اینکه بمب افکن‌های راهبردی Tu-22M3را به یک ماموریت شناسایی بفرستند و از جت‌های سوخوی Su-25     برای نابودی سیستم‌های موشک‌انداز (MLRSl (Multiple Launch Rocket Systemگرجستان استفاده کنند.

 درصورتی که روسیه از سیستم UCAVs استفاده می‌کرد، ارتش گرجستان قادر نبود 4 هواپیمای روسی را سرنگون کند.

 نابودی 3 هواپیمای جنگنده 25Su-که در سال‌های 1989-1979 جنگ افغانستان از محبوبیت زیادی برخوردار بودند، نشان داد که آنها از آن زمان به بعد تعمیر نشدند و مورد بازبینی قرار نگرفتند.

گفتنی است، هواپیماهای Su-25 هنوز فاقد سیستم راداری، رایانه‌هایی برای تخمین فاصله اهداف زمینی و موشک‌های دوربرد زمین به هوا هستند که بتواند از خارج از مناطق دفاع هوایی دشمن شلیک کند.

  به‌دلیل اینکه این تسلیحات چندین بار در نمایشگاه‌ها به معرض دید گذاشته شده بود و روسیه سلاح پیشرفته‌ای برای نابود کردن توپخانه ارتش گرجستان و سیستم‌های موشک‌های زمین به‌هوا (SAM) نداشت، مایه شگفتی بود.

 پایان بخش اول      ادامه دارد......         

با نظرات زیبا خود مرا در کشف نقاط ضعف و قوت این ویلاگ یاری نمایید






تاریخ : شنبه 90/8/7 | 7:32 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.