سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میگن فردی بود که از یک مغازه لبنیات فروشی لبنیات نسیه بر می داشت تا اینکه یکی از روز ها که برای خریدن ماست نسیه در مغازه آمده بود مغازه دار به او گفت که دیگر چوب خط شما پر شده اما عیب ندارد ،این یکبار هم نسیه ببر.
آن فرد ماست را گرفت و به منزل برد و چون آن را امتحان کرد دید بسیار ترش است،بسیار ناراحت شد و برگشت به در مغازه لبنیاتی و با ناراحتی کشیده ای به گوش فروشنده زد، فروشنده با تعجب به آن  گفت ،این مزد من است؟!،چوب خط تو پر شده و من باز به تو ماست نسیه می دهم اما تو باز اینگونه با من برخورد می کنی؟!!

اما آن فرد جواب داد: "حیثیت ها را قاطی نکن! تو از آن حیث که به من لطف کردی و به من نسیه دادی لطف بزرگی به من کردی اما از آن حیث که ماست ترش دست مردم می دهی مستوجب مجازاتی!!


این قضیه صرفه نظر از درست یا نادرست بودن عکس العمل شخص نسیه گیرنده مثال خوبی است برای آنکه بدانیم در نظر گرفتن حثیت ها و شرایط و ابعاد مختلف در موضوع بسیار تعیین کننده است و این دقیقا چیزی است که بسیاری از عوام در بحث های سیاسی و غیر آن در نظر نمی گیرند،

مثلا می گویند آقای هاشمی عضو خبرگان است ،رئیس مجمع تشخیص است پس حتما برای ریاست جمهوری هم مناسب است و برعکس اگر کسی به درد ریاست جمهوری نمی خورد به درد فلان پست هم نمی خورد؛ یا می گویند چرا می گویید رئیس جمهور نمی تواند 80 ساله باشد مگر رهبر و مثلا اعضای شورای نگهبان چند ساله اند!! در حالی که قطعا پست اجرایی و پست نظارتی دو حیثیت متفاوت دارند و همینطور بسیاری از موضوعاتی که عوام بین دو چیز تمیز و تفکیک نمی کنند و به علت نداشتن تخصص و دقت لازم در موضوع مورد نظر یک حکم یکسان در دو موضوع مختلف و متغایر می کنند.






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 11:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.