سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رئیس پژوهشکده حمل و نقل در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
ارتباط میزان تصادفات و تلفات رانندگی با ثروت و تحصیلات رانندگان

رئیس پژوهشکده حمل و نقل گفت: اقشار کم‌درآمد که با مشاغل سخت در ارتباطند از نقطه نظر آماری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار می‌گیرند همچنین کاربرانی که سطح سواد کمتری دارند، ریسک‌پذیر‌تر بوده و بیشتر در معرض سوانح رانندگی هستند.

خبرگزاری فارس: ارتباط میزان تصادفات و تلفات رانندگی با ثروت و تحصیلات رانندگان

محمود عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر 10 گروه پژوهشی‌ در پژوهشکده حمل و نقل فعالیت می‌کنند که عبارتند از اقتصاد حمل و نقل‌، ایمنی، برنامه‌ریزی حمل و نقل‌، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی‌، روسازی‌، زیرساخت‌ها‌، مدیریت بحران و لجستیک، مدیریت سیستم‌های حمل و نقل و مقاوم سازی‌.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده در پژوهشکده حمل و نقل و برنامه‌های پیش‌روی این پژوهشکده، تصریح کرد: در سال گذشته سه مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و دو مقاله ISI ارائه دادیم که طبق هدف‌گذاری‌های امسال تعداد مقالات پژوهشکده در کنفرانس‌های بین‌المللی به 10 مقاله و تعداد مقالات ISI به سه مقاله افزایش خواهد یافت.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل با بیان اینکه امسال کنفرانس ملی و بین‌المللی در بخش حمل و نقل برگزار خواهیم کرد، از تشویق مقالات ISI و علمی پژوهشی برتر در سال جاری خبر داد.

عامری با اشاره به اینکه هم‌اکنون 62 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در پژوهشکده حمل و نقل در حال انجام است، گفت: امسال 20 پروژه تحقیقاتی توسط پژوهشکده به چاپ می‌رسد.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل تصریح کرد: همچنین امسال چهار پژوهشنامه حمل و نقل و سه گزارش تخصصی و کتب، ضوابط و دستورالعمل در پژوهشکده به چاپ می‌‌رسانیم.

* اقشار کم‌درآمد جامعه بیشتر در معرض سوانح رانندگی هستند

رئیس پژوهشکده حمل و نقل ‌درباره میزان ارتباط سوانح رانندگی با ثروت افراد توضیح داد: اصولاً مطالعات بین المللی علل وقوع حوادث را با سن افراد بیشتر مرتبط می داند تا ثروت آنها؛ هر چه فرد جوان‌تر باشد، قدرت‌ ریسک‌پذیری بیشتری دارد.

وی در پاسخ به اینکه پس چرا اغلب قشر ضعیف و متوسط جامعه با سوانح و تلفات رانندگی ‌در ارتباط هستند، تصریح کرد: اقشاری که دارای درآمد کمتری‌اند، در مشاغل سخت مانند حمل و نقل مسافر و بار با انواع وسایل نقلیه مشغول بکار هستند به همین دلیل از نقطه نظر آماری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار می‌گیرند.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل اضافه کرد: مطالعات انجام شده در گروه ایمنی در بحث تصادفات و حوادث، بیانگر این است که کاربران راه (رانندگان، عابران، موتورسواران و از این قبیل) که از سطح سواد بالایی برخوردار هستند با تصادفات کمتری مواجه می‌شوند و در بررسی ریسک، آنها ماهیت ریسک‌ کمتری را می‌پذیرند.

عامری ادامه داد: اما کاربرانی که از سطح سواد کمتری برخوردار هستند بسیار ریسک‌پذیر بوده و به همین دلیل با تصادفات بیشتری مواجه می‌شوند.

* ارائه مدل «تعیین جرایم و تخلفات ترافیکی» برای کاهش سوانح رانندگی

رئیس پژوهشکده حمل و نقل درباره بومی‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی کشور، اظهار داشت: در گروه ایمنی پژوهشکده حمل و نقل، پروژه‌ پژوهشی تحت عنوان مدل تعیین جرایم و تخلفات ترافیکی در کشور انجام شده است.

عامری اضافه کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های بسیار کیفی محسوب می‌شود که در حال حاضر نیز توسط برخی نهادهای مرتبط در کشور مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته است.






تاریخ : یکشنبه 92/3/12 | 7:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.