سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاهی دشمن با لباس دین، علیه دین اقدام می کند/ بسیجی ها از سلاح شرق و غرب ترسی ندارند

تهران - امام جمعه موقت تهران گفت: انسان مسلمان باید هوشیار باشد زیرا گاهی دشمن که با لباس دشمنی نتوانسته توطئه کند، از دین علیه دین استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته پایتخت در دانشگاه تهران، به بیان نکاتی درباره مکان اقامه نماز و ویژگی های آن پرداخت.

صدیقی از نماز به عنوان وسلیه ارتباط با خدا و همنشینی با خداوند یاد کرد و افزود: لازم است که این دیدار در موقعیتی صورت گیرد که از همه جهات در بهترین وضعیت باشد.

امام جمعه موقت تهران، مسجد را بهترین مکان برای اقامه نماز دانست و به استناد به آیاتی از سوره «توبه» اظهار داشت: فقط کسانی مساجد را آباد می کنند که به خداوند و روز قیامت ایمان دارند و نماز برپا می دارند.

صدیقی یادآور شد: کسی که اهل نماز است به تزکیه خود و دارایی خود می پردازد و از این رو غصب، ربا و حق الناس به دارایی او راه نمی یابد وگرنه چنین کسی به خانه خدا راه ندارد.

وی با بیان این که تربیت شدگان در مساجد از ویژگی هایی چون استکبار زدایی و ظلم ستیزی برخوردار هستند و در مقابله با همه خطرات و هجوم ها سختی ها را به جان می خرند، گفت: مسجد مجاهد پرور است و این افراد جز خداوند متعال از هیچ کسی هراسی ندارند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که مسجد باید روح شجاعت و حماسه را در افراد ایجاد کند، اظهارداشت: ملت ایران این روحیه را در 34 سال گذشته محقق کرده و بسیجی ها نشان دادند از سلاح شرق و غرب ترسی ندارند.

صدیقی به استناد آیات قرآن کریم اظهار داشت: فرد نمازگزار باید با لباس تقوا به مسجد برود و فرزندان خود را نیز با مسجد آشنا کند. وی از مسجد به عنوان پناهگاهی برای جوانان یاد کرد و گفت: شیاطین با تیر کمین کرده اند و ایمان جوانان را هدف گرفته اند که برای مقابله با آن باید جوانان را با مسجد آشنا کرد و دین آنان را بیمه کرد.

امام جمعه موقت تهران بر هوشیاری مسلمانان نیز تاکید کرد و اظهار داشت: گاهی دشمن که با لباس دشمنی نتوانسته به اهداف خود دست یابد، از دین علیه دین استفاده می کند و از مسجد علیه مسجد استفاده می کند و به فرموده قرآن کریم، مسجد «ضرار» می سازد.

صدیقی با استناد سوره توبه درباره ساخت مسجد «ضرار» توسط منافقان در زمان صدر اسلام اظهار داشت: گاهی افراد متحجر و منحرف مسجدی را پایگاهی برای مقابله با فرهنگ انقلاب مردم، فرهنگ شهادت جهاد و تعهد اجتماعی می سازند که باید هوشیار بود.

وی تاکید کرد: اینها اشخاصی هستند که با کارهای قالبی و شکلی، نماز بی روح و حرف هایی که اهتمام به مسلمین در آن نیست، تلاش می کنند که به اهداف خود دست یابند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نکند مساجد ما و جلساتی در قالب جلسات دینی توسط افراد منحرف و متحجر جامعه برقرار شود که ظاهر مذهب دارند.

صدیقی در ادامه بر ضرورت حضور نسل جوان در مساجد تاکید کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز باید ساز و کار جدیدی بیندیشد و مسجد را به مهد حضور جوانان تبدیل کند.

وی خواستار سپردن مسوولیت ها در مساجد به جوانان شد و افزود: نقش مسجد در جامعه از درمانگاه و بیمارستان حساس تر است و باید مساجد شبانه روزی داشته باشیم تا پاسخگوی مسایل شرعی باشد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: باید مسوولیت مساجد را به جوانان داد زیرا آبادی مساجد به منزله جنگ فرهنگی، اخلاقی و سیاسی علیه دشمنان است.






تاریخ : شنبه 92/2/7 | 2:12 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.