سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معاون رییس اتحادیه نویسندگان روسیه روز دوشنبه گفت: حق جمهوری اسلامی ایران برای دستیایی به فناوری هسته ای صلح آمیز را هیچ مقام ، کشور و یا قدرتی نمی تواند سلب کند ، زیرا این کشور مقتدر با کاهش یافتن ذخایر نفتی به انرژی هسته ای نیاز بیشتری خواهد داشت.

?میخائیل پامینکو ساموئلاویچ? در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان افزود: هدف جمهوری اسلامی از فناوری هسته ای ، صلح آمیز بوده و در راستای مصارفی از جمله تامین انرژی ارزان برق است اما آمریکا و کشورهای اروپایی که خود بانی و یکه تاز تولید سلاح هسته ای هستند ، به این کشور مسلمان فشار وارد می آورند و از تریبون های بین المللی با تبلیغات مغرضانه جنگ روانی ایجاد کرده اند.

وی گفت که ایران به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد حق تولید و استفاده از نیروی هسته ای صلح آمیز را دارد و کسی یا کشوری نمی تواند در این راه برایش خللی ایجاد کند.

پامینکو ساموئلاویچ تصریح کرد: رهبر و مسوولان ایرانی بارها اعلام داشته اند که هیچ گاه ایران از تولید نیروی هسته ای در مقاصد نظامی استفاده نخواهد کرد بنابراین ادعای آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی که می گویند ایران قصد تولید بمب هسته ای را دارد ، بی پایه و اساس است.

وی گفت: ایران اکنون خود با تربیت متخصصان هسته ای و دستیابی به این فناوری بعد از بهره برداری کامل از نیروگاه هسته ای بوشهر مجددا اقدام به ساختن دهها نیروگاه هسته ای خواهد کرد.

ساموئلاویچ اظهار داشت: ایران به لحاظ یک کشور پیشرفته از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است و روز به روز هم موقعیت و نفوذ خود را در سطح منطقه و جهان تقویت می کند بنابراین امروز هیچ کشوری نمی تواند با فشار و تحریم ایران را وادار به پذیرش خواسته هایش کند.

این نویسنده معروف روسی گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی خود و در طول 34 سال گذشته با تحریم های متوالی آمریکا و کشورهای غربی مواجه بود ، ولی توانست خود را تامین کند و کسی یا کشوری نتوانست روحیه مردم این کشور را بشکند و هم اکنون نیز ایران به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل شده است.

پامینکو تصریح کرد: ایران ، عراق و لیبی نیست که مردمش از نیروهای تجاوز گر استقبال کنند ، بلکه آنها در لحظه های حساس و دشوار پیشین وحدت و یگانگی را فراگرفته اند و در اینده نیز به هرگونه حمله خارجی پاسخی قاطعانه خواهند داد.

وی به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و گفت: با وجود حمایت جدی نظامی کشورهای غربی و عربی از عراق ولی ایران مقتدرانه از خود دفاع کرد و پیروز شد و می توان گفت که این پیروزی ، پاسخی دندان شکن به آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی بود.

معاون رییس اتحادیه نویسندگان روسیه تاکید کرد: ایران امروزه یکی از کشورهای تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان به شمار می آید و بدون شک هیچ یک از مسایل منطقه ای و بین المللی بدون حضور و مشارکت ایران حل و فصل نخواهد شد.

پامینکو با اشاره به ادعای آمریکا در مورد حقوق بشر گفت: به اعتقاد بنده آمریکا و متحدان اروپایی اش تنها با بهانه حمایت از حقوق بشر و شعارهای دمکراسی قصد دارند به تجاوزگری های خود در منطقه خاورمیانه مثل عراق و لیبی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه تنها آمریکا و اروپا از بحران در خاورمیانه از جمله سوریه نفع می برند ، اظهار داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی تنها با هدف دستیابی به ذخایر عظیم انرژی خاورمیانه و آسیای مرکزی ، با ادعای برقراری دمکراسی وارد این مناطق استراتژیک می شوند و با راه اندازی انقلاب های رنگین و فریب دولتها و مردم این کشورها ، درصدد رسیدن به منافع خود هستند.

وی گفت: روسیه و دیگر کشورهای منطقه باید با اتحاد و برنامه مشترک از حضور کشورهای غربی در منطقه جلوگیری کنند.

وی با اعتقاد به اینکه حضور کشورهای غربی در منطقه به ضرر منافع روسیه نیز تمام خواهد شد، افزود: روسیه در این زمینه اقداماتی را از جمله تشکیل اتحادیه گمرکی در آسیای میانه انجام داده است.






تاریخ : دوشنبه 92/2/9 | 8:4 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.