سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه در گزارشی تحلیلی با اشاره به موضع مسکو در قبال اتهام بی اساس دولت آمریکا به دولت سوریه در باره سلاح شیمیایی این کشور نوشت: روسیه ادعای آمریکا مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را بی اساس و مردود می داند.

به گزارش ایرنا، در مطلب ریانووستی آمده است: وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مباحث پیرامون بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه از سیاسی شدن این مساله و تحقیقات مربوط به آن انتقاد کرد.

در گزارش خبرگزاری روسی یادآوری شده است: دولت سوریه از دبیرخانه سازمان ملل خواستار تحقیق در باره استفاده معارضان از سلاح شیمیایی در منطقه ای در استان حلب شده است که دهها کشته و مصدوم برجای گذاشت، اما این سازمان بین المللی بگونه نامنتظره از دمشق درخواست کرد، اجازه بازرسی نامحدود از تمام مناطق این کشور را بدهد.

گزارش ریانووستی حاکی است: برنامه پیشنهادی سازمان ملل برای بازرسی از سوریه کاملا مشابه بازرسی های این سازمان از عراق در دوره رژیم سابق می باشد که بر خلاف سوریه تحت تحریم های بین المللی قرارداشت.

به گزارش ریانووستی، دومای روسیه هم ادعای آمریکا در باره بکارگیری سلاح شیمیایی توسط نیروهای سوری را رد کرده و طرح چنین ادعایی از سوی واشنگتن را نشانه خصومت جویی و تلاش کاخ سفید برای زمینه چینی جهت بکارگیری زور علیه سوریه دانست.

آمریکا هفته گذشته در ادعای بی اساسی دولت سوریه را به استفاده از گاز سارین در جریان سرکوبی معارضان سوری متهم کرد.

در همین حال به گزارش ریانوستی، ?عمران الزعبی? وزیر اطلاع رسانی سوریه که در هفته گذشته در مسکو بسر می برد، آمادگی دولت خود را برای همکاری در زمینه تحقیقات پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را اعلام کرد.

الزعبی گفت: سلاح شیمیایی که در منطقه مرزی سوریه و ترکیه اصابت کرده است از قلمروی ترکیه پرتاب شده و بر روی تجهیزات نظامی پرتاب کننده سلاح شیمیایی، علائم این کشور به چشم می خورد.

وی از متخصصان روس برای بازرسی از منطقه ای که موشک حامل سلاح شیمیایی اصابت کرده است، دعوت کرد و افزود: تحقیقات در این باره ابهامات در باره حمله اخیر شیمیایی به حلب را برطرف خواهد کرد.

در پایان گزارش ریانووستی آمده است: آمریکا که قبلا مساله استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را خط قرمز نامیده و در این باره هشدار داده بود، در حال حاضر تلاش می کند حداکثر سوءاستفاده را از این مساله برای فشار بر دولت سوریه را به عمل آورد.






تاریخ : دوشنبه 92/2/9 | 8:15 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.