سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزارها و روش‌هایی در دنیای جاسوسی وجود دارند که جزیی از زندگی روزمره انسان بوده و اینکه به عنوان ابزاری جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این امر مورد بسیار عجیبی است. از طبیعت پیرامون گرفته تا "لوازم آرایشی" و پوشاک، همگی این روزها مورد استفاده "سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی" قرار می‌گیرند.

شکار بالون جاسوسی آمریکا در ایران!+تصاویر و فیلم

به گزارش جهان، تصاویری که در زیر مشاهده می‌کنید، همگی جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها بوده و همیشه در اطراف ما وجود دارند. اما همین وسایل شخصی و روزمره می‌توانند به خدمت "سرویس‌های امنیتی" و "جاسوسی" در آیند، به‌طوری که حتی گاهی اوقات تبدیل به سلاح شده و کشنده‌تر از هرگونه "اسلحه مدرن" دیگری عمی می کنند.

 
















 










در گذشته گزارش‌های گوناگونی در باب مسائل جاسوسی از قبیل "شبکه‌های اجتماعی"،"موتورهای جستجو"، "زنان جاسوس صهیونیستی" و حتی "حیوانات جاسوس موساد" تهیه کرده است. اما ابزارها و روش‌های دیگری نیز در دنیای جاسوسی وجود دارند که جزیی از زندگی روزمره انسان بوده و اینکه به عنوان ابزاری جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند بسیار عجیب است. از طبیعت پیرامون گرفته تا "لوازم آرایشی" و پوشاک، همگی این روزها مورد استفاده سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی قرار می‌گیرند.










چندی پیش بود که، "نیروهای امنیتی سوریه" اعلام کردند "شی جاسوسی" عجیبی را در مناطق ساحلی این کشور پیدا کرده‌اند که متعلق به "سرویس‌ جاسوسی رژیم صهیونیستی" است. بنا به گزارش تلویزیون رسمی سوریه "سانا"، اجسامی صخره‌ مانند و جعبه‌های پلاستیکی در مرز "بلندی‌های جولان" کار گذاشته شده بودند که برای عکاسی، ثبت و انتقال داده طراحی شده بودند.
 


کشف صخره‌های جاسوسی در ایران؟

 
خبرگزاری TheAustralian نیز در سال 2012 مدعی شد، در نزدیکی یکی از "تاسیسات‌ هسته‌ای ایران"، نیروهای امنیتی، "صخره‌های کاذبی" کشف کرده‌اند که حاوی "تجهیزات مخابراتی" و جاسوسی بوده است.
 
روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در این خصوص به نقل از ساندی تایمز مدعی شد که یک ابزار نظارتی جاسوسی مخفی شده میان صخره‌‌ها پس از آنکه سربازان ایرانی قصد جابه‌جایی آن را داشتند، منفجر شد.ه است
 
این گزارش به نقل از منابع جاسوسی غرب مدعی است: سربازان ایرانی یک وسیله نظارتی جاسوسی را کشف کردند که در ظاهر یک سنگ بوده است.
 
ساندی تایمز به نقل از منابع غربی که به نامشان اشاره‌ای نکرد، نوشت که این سنگ قلابی وقتی منفجر شد که نیروهای امنیتی که ماه گذشته در حال گشت‌زنی در منطقه برای بررسی پایانه‌های ارتباطی و خطوط تلفن بودند سعی کردند آن را جابه‌جا کنند.
 
به نوشته این روزنامه انگلیسی، کار‌شناسان ایرانی صحنه انفجار را بررسی کردند و بقایای ابزاری را یافتند که قادر به رهگیری اطلاعات کامپیوتر‌ها در این تاسیسات هسته‌یی بود که در آن اورانیوم از طریق سانتریفیوژ‌ها غنی‌سازی می‌شود.
 
ساندی تایمز نوشت که بیم آن می‌رود یک منبع اطلاعاتی مهم غرب از دست رفته باشد.
 
در گزارش های ابتدایی تصور می‌شد که هدف از انفجار، قطع تامین برق تاسیسات فردو و صدمه زدن به سانتریفیوژ‌ها بوده است. با این حال بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک روز پس از انفجار از فردو بازدید کردند، به هیچ صدمه‌ یا اختلالی در فعالیت‌های فردو در گزارش کاری خود اشاره‌ای نکردند.
 
ساندی تایمز نوشت که رهگیری اطلاعات کامپیوتر‌ها و خطوط تلفن این تاسیسات تحلیلگران غربی را قادر می‌کرد خروجی سانتریفیوژ‌ها را ارزیابی کنند.
 

 
 
بنابر ادعای این پایگاه اینترنتی، این سایت در این خصوص مدعی شد یک گروه گشتی "سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران" در حال بررسی روابط تلفنی و اطلاعاتی بودند که به یک "صخره کاذب" بر می‌خورند، داخل این صخره یک دوربین یا یک کامپیوتر یا هر دوی آن‌ها وجود داشته‌ است که وقتی ماموران آن را حرکت می‌دهند منفجر می‌شود.
 


به گزارش "ساندی‌تایمز"، دانشمندان ایران هنگامی که باقیمانده این تجهیزات را آزمایش کرده‌اند دریافتند که این تجهیزات قابلیت دریافت ارتباطات الکترونیکی مناطق مجاور را داشته است.
 


در همین خصوص باشگاه خبرنگاران در تحقیقاتی پرده از برخی دیگر از ابزارهای مدرن جاسوسی برداشته است. 
 
"اسباب‌بازی‌های جاسوس"
 
به گزارش "بی‌بی‌سی"، هزاران آمریکایی در حال تولید ماموران دو جانبه‌ای به نام "فربی" "Furby" هستند. "اسباب‌بازی فربی" که بعد از کریسمس سال 1988 معروف شد اکنون به دشمن "سازمان امنیت ملی آمریکا" تبدیل شده است.
 



بنا به گزارش محرمانه این سازمان، "تراشه‌ مخفی" کوچکی درون فربی وجود دارد که اسباب‌بازی را قادر می‌سازد تا 200 کلمه صحبت کند. این اسباب‌بازی می‌تواد صحبت افراد درون اتاق را ضبط و تکرار کند، به همین دلیل مقامات سازمان امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که نیروهای امنیتی آمریکا، اسباب‌بازی‌ها را به خانه برده و از موضوعات محرمانه حرف می‌زنند.
 


"سیا" از طریق تلویزیون جاسوسی می‌کند
 
به گزارش بی‌بی‌سی؛ وقتی مردم فیلمی را از مرکز  "Netflix "، روی تلویزیون دانلود می‌کنند باید مراقب نیروهای امنیتی و جاسوسی باشند، زیرا ممکن است، از آن طرف تلویزیون تماشا دیده شوند.
 
"دیوید پترائوس"، "رییس سابق سیا" اذعان کرده است، با استفاده از نرم‌افزارهای اینترنتی متصل به هم که توسط اپلیشکن‌های مرکزی کنترل می‌شوند می‌توان از طریق تلویزیون حریم خصوصی افراد را شکست.


به گزارش "دیلی‌میل"، "سیا" ادعا می‌کند که می‌تواند از طریق اینترنت این ابزارها را بخواند و شاید از طریق امواج رادیویی بیرون خانه‌ها، امواج را دریافت کند.
 
بنا بر این گزارش، هر چیزی از "کنترل‌ تلویزیون" گرفته تا "ساعت‌های رادیویی" را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها کنترل کرد. شرکت تراشه‌سازی ARM"" به تازگی تراشه‌های ارزان قیمتی را وارد بازار کرده است که در همه چیز از جمله یخچال و دیگر لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 


به گفته "رییس سابق سیا"، ابزارهای متصل به وب، هنر جاسوسی را متحول خواهند کرد، و به جاسوس‌ها اجازه می‌دهند تا به طور خودکار افراد را تحت نظر قرار دهند. کارشناسان عقیده دارند به زودی ابزارهای الکترونیکی اینترنت‌بنیان به شما خواهند گفت که افراد هم‌اکنون کجا بوده و در حال انجام چه کاری هستند.
 
"درخت‌های جاسوس"
 
به گزارش Countermail، کشاورزان آمریکایی به کمک نیروی پلیس این کشور از ابزارهای جاسوسی برای دستگیری دزدها و مراقبت از حیوانات خود استفاده می‌کنند. کشاورزان دوربیین‌های مخفی ویژه‌ای را در تنه درختان و صخره‌های اطراف زمین‌های خود کار می‌گذارند.



بنا بر این گزارش، از آنجایی که به دنبال "بحران مالی آمریکا"، سرقت هم افزایش یافته است، دادگاه‌های این کشور اجازه استفاده از دوربین‌های مخفی به کشاورزان را صادر کرده‌اند.
 



"بالون‌های جاسوسی"
 
"ارتش آمریکا" با استفاده از بالون در افغانستان جاسوسی می‌کند. این "بالون‌های سفید جاسوسی" در بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان وجود دارند. به گفته برخی از شهروندان افغانی، بالون‌های سفید، دائما بالای آسمان کابل و دیگر شهرهای این کشور دیده می‌شوند. این بالون‌ها که به دوربین‌های دید در شب نیز مجهز هستند، نقش مهمی را در عملیات‌های نظامی آمریکا در منطقه ایفا می‌کند.
 


وجود این بالون‌ها شهروندان افغان را نگران کرده است، به‌طوری که به گفته محمودالله، ساکن ولایت کونار؛ افغانی‌ها که در شب‌های گرم تابستان به پشت بام پناه برده و می‌خوابند همواره تحت نظر بوده و احساس امنیت ندارند.
 
آیا بالون‌های جاسوسی آمریکا در اختیار ایران هستند؟
 
"روزنامه گاردین" در سال 2010، در گزارشی ادعا کرد ممکن است بالون‌های جاسوسی آمریکا در آزمایشگاه‌های تهران پایین آمده باشند.
 


بنا بر این گزارش، در سال 2006 "بالون آمریکایی "JLens، از یک پایگاه انگلیسی در "بصره" "عراق" خارج شده و به نظر می‌رسد با جریان هوا این بالون به سمت ایران حرکت کرده باشد. گفتنی است که این بالون می‌تواند به مدت 30 روز در آسمان بماند.
 
در همان سال، "ابوحسن" از مقامات مسئول عراق مدعی شد: طی 4 سال گذشته و از ابتدای اشغال عراق، هواپیماهای نظامی آمریکا به حریم هوایی مرزهای ایران در استان خوزستان و استان بصره بارها تجاوز و یا در کنار آن به پرواز درآمده اند. وی افزود: این تجاوزها شامل پروازهای هلی کوپتر و بالن‌های جاسوسی نیز می‌شود.
 
این مقام مسئول عراقی در ادامه ادعا کرد: در ماه گذشته نیروهای مسلح ایران دو فروند بالن جاسوسی ارتش آمریکا را در مناطق جنوبی استان خوزستان سرنگون کرده اند.
 
همچنین در سال 2007 برخی از رسانه‌های داخلی ایران عنوان کردند، یک فروند بالن جاسوسی ارتش ایالات متحده آمریکا امروز بر فراز خرمشهر سرنگون و در 25 کیلومتری جاده امام صادق(ع) سقوط کرد.
 
بنا بر این گزارش، این بالن مجهز به دستگاه های ناوبری، جاسوسی و شنود بوده است که ماموران ایرانی بلافاصله پس از سقوط و دسترسی به محتویات این بالن، آن را تحویل متخصصان نظامی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان دادند.
 



به گزارش پایگاه انگلیسی Wired، آمریکا تا سال 2014 قرار است افغانستان را ترک کند، اما نیروهای آمریکایی سال‌ها در آن کشور جاسوسی خواهند کرد. سنسورهای کوچکی که ارتش آمریکا طراحی کرده است، می‌توانند هرگونه حرکتی را کنترل کرده و به مراکز امنیتی در آمریکا مخابره کنند. برخی از این ابزارها که مانند صخره هستند در زمین کار گذارده می‌شوند.
 
در اوایل سال 2011، ارتش آمریکا حدود 1500 سنسور زیرخاکی را در مناطق جنگی آمریکا کار گذاشت.
 
سایت عربی انگلیسی زبان ROHAMA، نیز مدعی شده است رژیم سرکوب‌گر آل خلیفه بالون‌هایی از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است که از فعالیت‌های مردمی در بحرین جاسوسی می‌کنند. گفته می‌شود اسراییل از این بالون‌ها در مرزهای لبنان و مناطق اشغالی نیز استفاده می‌کنند.
 
 
"خودکار" و "چراغ‌قوه" کشنده
 
سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی به برنامه ترور یکی از مقامات کره جنوبی توسط یک مامور مخفی کره شمالی پرداخت. طبق این گزارش، جاسوس کره شمالی سعی داشته با استفاده از ابزارهایی مانند خودکار و چراغ قوه شخص مورد نظر به قتل برساند.
 


دو خودکار از فرد مظنون در این ماجرا کشف شده که یکی سمی بوده و دیگری شلیک میکرده است. به گفته کارشناس کره‌ای، خودکار سمی دارای سوزنی بوده که به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست و در صورت تماس وارد پوست شده و فرد را در چند دقیقه میکشد. خودکار دوم دارای گلوله کوچکی بوده که پس از شلیک وارد پوست شده و سپس زهر آن آزاد می‌شود.
 



از مامور کره شمالی یک چراغ‌قوه نیز کشف شده است که قابلیت شلیک دارد.
 



"رژ لب قاتل"
 
این "رژ لب" در واقع یک اسلحه 4.5 میلی‌متری است که گفته می‌شود از مامور KGB( سازمان جاسوسی روسیه) در دهه 60 بدست آمده است. این نوع سلاح‌های مخفی نمونه‌‌ای از اقدامات تروریستی هستند که هم‌اکنون نیز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 



"کت دوربین‌دار"
 
این دوربین کوچک مدل F-21 توسط KGB در دهه هفتاد مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دوربین حرفه‌ای بسیار کوچک داخل دگمه کت قرار گرفته دکمه‌ای دارد که شخص از جیب خود فشار داده و دوربین به کار می‌افتد.
 



"کفش فرستنده"
 
در بین سال‌های 60 تا 70 میلادی، دیپلمات‌های غربی از خرید کت و شلوار پرهیز می‌کردند، و ترجیح می‌دادند کفش و لباس خود را سفارشی تهیه کنند. در رومانی، سرویس اطلاعاتی این کشور با همکاری اداره پست زیر پاشنه کفش‌های دیپلمات‌هایی که لباس سفارش می‌دادند یک فرستنده نصب و از آن‌ها جاسوسی می‌کرد.
 
 


"پیکسل‌های جاسوسی"
 


بسیاری از افراد این روزها، طرح‌های پیکسلی روی لباس‌های خود نصب می‌کنند، اما این پیکسل‌ها قابلیت‌های دیگری نیز دارند. نیروهای امنیتی و جاسوسی دوربین‌های بسیار کوچکی با کیفیت بسیار مناسب HD‌ درون سوراخ پیکسل‌ها قرار داده و فیلمبرداری می‌کنند.
 


 
 


پیچ و مهره‌ هم در دنیای جاسوسی مفید هستند

 
این پیچ و مهره‌ها که گفته می‌شود توسط جاسوسان روسیه‌ای مورد استفاده قرار گرفته شده‌اند، دارای سر واژگون‌شکلی برای بهبود امنیت و یک حقله O شکل ضد آب و ضد نفوذ هوا هستند که می‌توان اجسام ریز و کوچک با ارزش را داخل آن‌ها قرار داد.
 




آیا با زیپ هم می‌توان جاسوسی کرد
 
این ابزار برای ماموران ویژه و امنیتی در ماموریت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این نوع زیپ‌ها نوعی کلید کوچک وجود دارد که با آن می‌توان قفل دست‌بند را باز کرد. کلید به داخل زیپ وصل بوده و در هنگام نیاز به راحتی در می‌آید.
 


تیراندازی توسط تلفن همراه
 
این سلاح که ساخته اروپای شرقی است سیستم ساده‌ای دارد که طبق آن گلوله‌ها توسط چند فنر قدرتمند کوچک شلیک می‌شوند. در زیر دکمه‌های تلفن یک مکانیزم سیم‌پیچی وجود دارد که زمان شلیک فنرها به سمت عقب کشیده شده و گلوله‌ها از 4 خروجی شلیک می‌شوند.







تاریخ : یکشنبه 92/1/11 | 4:0 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: ملت جمهوری اسلامی ایران با شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حماسه سیاسی و اقتصادی خلق کنند.
ملت ایران با شرکت در انتخابات و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حماسه سیاسی و اقتصادی خلق کنند

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی جهان، انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری را یک رویداد مهم برای نظام دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه این انتخابات از حساسیت ویژه ای برخوردار است و طراحی های گسترده ای از طرف دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا و انگلیس برای حضور حداقلی مردم در انتخابات و ایجاد مشکلات در امر برگزاری آن صورت گرفته، طبیعی است که انتخابات ریاست جمهوری یک عرض اندام ملی است.

بروجردی با بیان اینکه باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در انتخابات در انظار جهانیان به نمایش بگذاریم، تاکید کرد: باید بتوانیم به بهترین شکل و با حضور گسترده مردم این انتخابات را با عنایت الهی برگزار کنیم و طبیعی است که بهترین عنوان برای چنین تحولی همان عنوان زیبای حماسه سیاسی است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله 22 بهمن سال گذشته اشاره و تصریح کرد: مردم با حضور گسترده و پرشکوه خود در 22 بهمن سال گذشته خط بطلانی بر محاسبات دشمنان انقلاب اسلامی کشیدند.

وی با اشاره به تصور خطایی که آمریکایی ها و دشمنان انقلاب اسلامی داشتند که فکر می کردند مردم به دلیل مشکلات اقتصادی از نظام دلسرد هستند و حضورشان، پررنگ نخواهد بود اظهار داشت: ملت ایران در 22 بهمن سال گذشته یکی از باشکوه ترین راهمپیمایی های 22 بهمن را شکل دادند و این نشان دهنده هوشمنمدی ملت ماست و هم خطای محاسباتی دشمنان انقلاب اسلامی.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرایط اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان چون جنگ اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه انداختند در این عرصه هم باید بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

بروجردی گفت: مدت هاست جنگ اقتصاد را از طریق تحریم آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دادند و ما اکنون در یک عرصه جدیدی در مصاف با آمریکا در بعد اقتصادی هستیم.

وی به توانمندی های بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی در عرصه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: باید با حضور حداکثری مردم در این عرصه و بهره گیری از توانمند های ملی، کار و سرمایه ایرانی در این عرصه حماسه دیگری در سال 92 بیافرینیم که انشالله این هدف محقق خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان کار دولت سه ماه بیشتر  باقی نمانده است، تاکید کرد: چون سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب طراحی می شود و چند ما پیش هم سیاست های حمایت از تولید ملی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد به نظر می رسد که چندان مبتنی به تغییر دولت ها نیست.

بروجردی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوریی خیلی از ظرفیت ها را به خود اختصاص می دهد، اظهار داشت: در این عرصه این دولت و دولت بعدی با همه توان باید بکوشند تا بتوانیم در این عرصه هم به موفقیت های بزرگی دست پیدا بکنیم.

وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب اسلامی را رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری فرمودند، خاطرنشان کرد: عناوین هر ساله زیر مجموعه آن عنوان کلی است که ما عملا در این عرصه گام های بلندی را در زمینه های مختلف از جمله هسته ای، فضایی، نانوتکنولوژی و علمی برداشتیم و پیشرفت های قابل توجهی را جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از توانمندی های ملی به دست آورده است.






تاریخ : یکشنبه 92/1/11 | 4:0 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

«باروت خیس» به شکل یک مغز که درون آن سمعک و عینک جا دارد منقوش به «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَرْجِعُونَ» شده است.

به گزارش فارس، جایزه بین‌المللی «باروت خیس» که به شکل یک مغز طراحی شده و درون آن سمعک و عینک جا داده شده است، منقوش به «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَرْجِعُونَ» به معنی «آنها کر و لال و کورند؛لذا از راه خطا باز نمی‌گردند» بوده است.

برنامه‌ریزی شده بود که سفیر سوئیس این جایزه را به میشل اوباما اهدا کند که متاسفانه به دلیل غیبت وی جایزه به رئیس اداره پست خرمشهر داده شد تا به سفارت سوئیس ارسال و سپس به همسر رئیس جمهور امریکا اهدا شود.






تاریخ : شنبه 92/1/10 | 11:26 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.