سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام باراک جان

 خوبی داداش؟

داداش شنیدم هواپیماتو خواستی؟

راسته؟

عزیز اینکه دیگه گریه نداره..

پا زمین کوبیدن نداره..

بیا بگیرش.. بیاه!

فقط داداش یه مطلبی..

اگر میشه تحویل در تهران باشه.. یا اصن همون طبس!

با کامیون و  C-130 هم قبول نیست..

 باید با چندتا RQ-170  دیگه بیاید ورش دارید ببرید..

ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 92/5/29 | 9:7 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

2 نکته طلایی برای تلاوت قرآن در ماه رمضان

مراقب باشیم که فریب حالات خوشی را که احیانا در هنگام برخورد با آیات الهی به دست می آوریم را نخوریم.

 

خبرگزاری فارس: 2 نکته طلایی برای تلاوت قرآن در ماه رمضان

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت تبیان، مراقب باشیم که فریب حالات خوشی را که احیانا در هنگام برخورد با آیات الهی به دست می آوریم نخوریم. بدون طهارت روحانی این حالات تداوم نخواهد داشت. این بحث نیازمند توضیحات بیشتری است که در این مختصر نمی گنجد.

ز سرّ غیب کس آگاه نیست قصه مخوان

کدام محرم دل ره درین حرم دارد

هر ساله، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جامعه اسلامی ما توجه ویژه ای به قرآن مبذول می دارد. «لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان»(1) از تلاوت آیات وحی تا شرکت در جلسات ختم قرآن. رسانه های عمومی هم تلاش می کنند با پخش برنامه های قرآنی در این اقبال فراگیر سهیم شده و با پخش جلسات و محافل قرآنی شور و نشاط بیشتری را در بین مردم ایجاد نمایند. تمام این برنامه های مذکور خوب و مفید است و امید است که تلاش همه کسانی که به هر نحوی در مسیر قرآن گام بر می دارند، و در خدمت کتاب آسمانی هستند، در درگاه حضرت احدیت مأجور و سبب تقرب باشد.

با این حال همواره جای تامل در کارها وجود دارد و چه بسا ما بتوانیم با آسیب شناسی صحیح از اوقاتی که در محضر قرآن به سر می بریم استفاده بیشتری بنماییم. چه ماه رمضان هایی که گذشت و ما در عین اینکه قرآن خواندیم و احیانا موفق به چند بار ختم کردن کتاب الهی هم شدیم، اما بهره لازم را نبردیم؛ دلمان به نور قرآن روشن نشد و از هدایتش طرفی نبستیم. شیاطین دوباره پس از ماه رمضان به سراغ ما آمدند و غفلت ها و کدورت های باطنی ادامه یافت. چرا؟ آیا تا کنون از خود پرسیدیم که واقعا چرا چنین می شود؟

مشکل اساسی ما اینست که قرآن می خوانیم اما آداب تلاوت را رعایت نمی کنیم. مقصودم آداب تجوید و صوت و لحن نیست که آن نیز در جای خود ارزشمند است، بلکه منظورم آدابی است که رعایت آنها باعث نتیجه بخش شدن تلاوت قرآن می شود. مسلما در این یادداشت کوتاه مجالی برای مطرح ساختن بحث به صورت تفصیلی نیست و لذا به ذکر دو ادب اکتفا می نماییم. یکی بحث تدبّر در قرآن است و دیگری بحث طهارت.

قرآن کریم صریحا می فرماید: «کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ » (2)؛ (این‏) کتابى مبارک است که آن را به سوى تو نازل کرده‏ایم تا در (باره‏) آیات آن بیندیشند، و خردمندان پند گیرند. و نیز می فرماید: « أَفَلَا یَتدبّرونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا » (3) یعنی: آیا به آیات قرآن نمى‏اندیشند؟ یا (مگر) بر دلهایشان قفلهایى نهاده شده است؟

از امام امیرالم?منین علیه السلام روایت داریم که می فرمایند: «الا لا خیر فی قرائة لیس فیها تدبّر، الا لا خیر فی عبادة لیس فیها تفقه»(4) ؛ آگاه باشید که هیچ خیری در تلاوتی که در آن تدبّر نباشد نیست؛ آگاه باشید که هیچ خیری در عبادتی که در آن معرفت اندوزی نباشد نیست.

این یک اصل است که در عبادات باید مورد توجه قرار گیرد. خود حضرت درباره روزه و شب زنده داری غافلانه، فرمایش جالبی دارند که تطبیقی بر اصل مذکور است و با این ایام هم مناسبت دارد. می فرمایند: « کم من صائم لیس له من صیامه الا الجوع و الظمآء و کم من قائم لیس له من قیامه الا السهر و العناء، حبذا نوم الاکیاس و افطارهم! » (5) یعنی: «بسا روزه داری که بهره ای جز گرسنگی و تشنگی از روزه‌داری خود ندارد و بسا شب زنده داری که از شب زنده‌داری چیزی جز رنج و بی خوابی به دست نیاورد! خوشا خواب زیرکان و افطارشان!

مسلما مراد امام این نیست که زیرکان شب زنده داری نمی کنند و تمام شب را می خوابند و یا اینکه اصلا روزه نمی گیرند، مقصود حضرت مقایسه میان گروهی است که از روی غفلت عبادت می کنند و گروهی که اعمال خود را با توجه و معرفت انجام می دهند. چه بسا زیرکی به قصد قربت الهی استراحت کند و غذا بخورد مثلا به این نیت که توانایی انجام وظایف اسلامی و خدمت به خلق خدا را پیدا کند. اینجاست که استراحت او و غذا خوردن او ارزشمند می شود و بر اساس این روایت شریف از روزه و شب بیداری غافلان برتر می باشد.

بسیاری از ما متاسفانه فقط برای ثواب قرآن را می خوانیم و توجه نداریم که هدف از نزول قرآن چیست. از خود نمی پرسیم که اساسا چرا اینقدر ثواب برای تلاوت قرآن وجود دارد؟ چرا اینقدر پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان روی تلاوت قرآن تاکید کرده اند؟ از مطالبی که نقل کردیم معلوم می شود که تدبّر در قرآن یکی از آداب مهم برای بهره بردن از نورانیت این گنجینه الهی است.

اما تدبّر چیست. تدبّر عبارتست از اینکه ما دنبال یک چیز را بگیریم. (6)

پیگیر آن باشیم. پیامدها و نتایجش را در نظر بگیریم. تدبّر در قرآن این است که هنگامی که آیات الهی را تلاوت می کنیم ببینیم پیام آنها چیست. ما را به کجا می خواهد برساند. تدبّر قرآن این است که جای خودمان را در بحث قرآن پیدا کنیم و مسیر خود را دنبال کنیم. آیا از ابراریم یا از فجار. آیا از متقین هستیم یا فاسقین.

قرآن به گروهی نوید می دهد و به دسته ای بیم. دسته ای را رحمت می کند و قومی را لعنت. نکند که ما در زمره افرادی باشیم که قرآن می خوانند اما از آن بهره نمی برند. روایت است که چه بسا کسی که قرآن می خواند اما قرآن او را لعنت می کند! «رب تال القرآن و القرآن یلعنه»(7) تدبّر این است که فقط به چهره و ظاهر نگاه نکنیم بلکه به پشت و باطن توجه کنیم.

ادب دوم در تلاوت قرآن، مسأله طهارت است. مقصودم داشتن وضو و غسل نیست که البته آنها لازم هستند. بلکه مقصودم تحصیل طهارت باطن است.«إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ* فِی کِتَابٍ مَّکْنُونٍ* لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» ؛ (8)» یعنی: که این (پیام‏) قطعاً قرآنى است ارجمند، در کتابی کتابی نهفته. که جز پاک شدگان بر آن دست نزنند. طهارت باطنی مراتب و مراحلی دارد که مسلما گام اول برای تحصیل آن ترک گناهان است.« إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ (9)» یعنی: خدا فقط از تقوا پیشگان مى‏پذیرد.

بدون رعایت تقوای الهی، ادعای داشتن طهارت سخنی نا مقبول است و گزاف. مراقب باشیم که فریب حالات خوشی را که احیانا در هنگام برخورد با آیات الهی به دست می آوریم نخوریم. بدون طهارت روحانی این حالات تداوم نخواهد داشت. این بحث نیازمند توضیحات بیشتری است که در این مختصر نمی گنجد.

خدا به همه ما توفیق استفاده از قرآن را مرحمت فرماید. و ما را با قرآن محشور فرماید.

تحصیل عشق و رندی، آسان نمود اول

آخر بسوخت جانم، در کسب این فضائل

گفتم که کی ببخشی، بر جان ناتوانم

گفت آن زمان که نبود جان در میانه حائل

و الحمد لله رب العالمین-

پی نوشت ها:

(1)- الکافی2/630 از امام باقر (علیه السلام)

(2) -ص29- ترجمه تمام آیات در این مقاله از مرحوم فولادوند است.

(3) - محمد24

(4) - بحارالانوار92/211

(5) - نهج البلاغه، حکمت145 ترجمه از مرحوم دشتی است.

(6) - مفردات راغب اصفهانی307: التَّدْبِیرُ: التفکر فی دبر الأمور. در مجمع البحرین 3/299می نویسد: لتَّدْبِیرُ فی الأمر: أن تنظر إلى ما یئول إلیه عاقبته. و تدبّر الأمر: التفکر فیه. و الدُّبُر: المخرج دون الألیین. و الفرق بین‏ التدبّر و التفکر- على ما قیل- هو أن‏ التدبّر تصرف القلب بالنظر فی العواقب و التَّفَکر تصرف القلب فی النظر بالدلائل‏

(7) - بحارالانوار89/164 از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)

(8) - واقعه79-77

(9) - مائده27






تاریخ : جمعه 92/5/18 | 10:0 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

عضو ستاد استهلال در نشست خبری:
انتظار داریم «روز جمعه» عید فطر باشد

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش‌بینی کارشناسان رؤیت هلال این است که احتمال ضعیفی وجود دارد که روز چهارشنبه هلال ماه شوال دیده شود، بنابراین ما انتظار داریم عید فطر روز جمعه باشد.

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ساعتی پیش در نشست خبری اعلام کرد: روز چهارشنبه 29 ماه مبارک رمضان، حدود 150 گروه در سراسر کشور کار استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند و گزارش‌های خود را به سرعت برای ستاد استهلال ارسال خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی کارشناسان رؤیت هلال این است که احتمال ضعیفی وجود دارد که روز چهارشنبه هلال ماه شوال دیده شود، بنابراین ما انتظار داریم که عید فطر روز جمعه باشد.

این کارشناس نجوم یادآور شد: در هلال ماه شوال، احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که ماه در روز چهارشنبه 29 مبارک رمضان دیده شود اما به هر حال رصد انجام می‌شود و رصد، حرف آخر را خواهد زد.

رئیس ستاد استهلال تصریح کرد: اما اگر خلاف پیش‌بینی‌های نتیجه‌ای به دست آید و گزارش‌های اطمینان بخشی به دست ما برسد، نتیجه را به سرعت به خدمت ملت شریف اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: محاسبات نجومی در بسیاری از موارد می‌تواند مشخص کند که هلال قابل رؤیت است یا نه، اما در برخی موارد این طور نیست چرا که پیش‌بینی‌های کارشناسان هلال متفاوت است از این رو وقتی میان خود کارشناسان نجومی تشخیص اول ماه مشکل است، باید رؤیت هلال صورت گیرد.

حجت‌الاسلام موحدنژاد افزود: بحث رؤیت هلال جنبه ریاضی و تجربی دارد و در کل دنیا یک مبحث علمی، محاسباتی و تجربی است بنابراین در مسائلی که جهت‌های تجربی دارند هر چه تجربه‌ها تکرار شود نتایج بهتر و دقیق‌تری برای محاسبات خواهد شد.

عضو ستاد استهلال اظهار داشت: خوشبختانه به لحاظ شرعی نیز فقهای ما در خصوص مبانی محکم اصولی که دارند محاسبات نجومی را برای فردی که اهل محاسبات است کافی می‌دانند از این رو اگر برای فردی بر اساس محاسبات نجومی اول ماه اثبات شود او می‌تواند به وظیفه خود عمل کند اما در حالی که اهل سنت چنین چیزی را نمی‌پذیرند.

وی گفت: استهلال به طور سنتی از زمان غروب آفتاب امکان‌پذیر خواهد بود و برخی از گروه‌های استهلال به دلیل اینکه ممکن است هلال بعد از غروب دیده نشود، قبل از غروب آفتاب نسبت به رصد آن اقدام می‌کنند. همچنین دفتر مراجع نیز می‌پذیرند که اگر هلال ماه، قبل از غروب دیده شود فردای آن روز ماه نو آغاز خواهد شد.






تاریخ : سه شنبه 92/5/15 | 8:53 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

امانت‌ها را به اهلش واگذارید

شریعتمداری تصریح کرد: احساس می‌شود رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از فشارها، انتظارها و رودربایستی‌ها روبرو بوده است.به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری امروز دوشنبه 14/05/92 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

 1- هفت سال پیش- 4 آذرماه 1385- در یادداشتی با عنوان «درسی از ابوترابی» به خاطره‌ای از آن شهید بزرگوار اشاره کرده بودیم، که تکرار آن با توجه به مسائل این روزها و رسالت خطیری که نمایندگان محترم مجلس برعهده دارند، می‌تواند در‌س‌آموز باشد. بخوانید!

«انتخابات مجلس پنجم در پیش بود و بازار تبلیغات انتخاباتی داغ و پررونق. یکی از شب‌ها- 27 فروردین 75- دقایقی بعد از نیمه شب مرحوم شهید ابوترابی زنگ زد و خبر داد که برای مشورت درباره یک کار بسیار ضروری به منزلمان می‌آید و در توضیح آن که چرا نیمه‌شب؟ و چرا تا صبح صبر نمی‌کند گفت؛ فردا‌شب در مشهد مقدس سخنرانی دارد و باید صبح زود حرکت کند. متوجه شدم که قصد دارد- به روال تقریبا همیشگی- با خودرو به مشهد برود. به ایشان گفتم اگر مسئله خیلی ضروری است چرا با هواپیما به مشهد نمی‌روید که از فرصت صبح فردا هم استفاده کنید؟ پاسخ داد فکر بدی نیست، بنابراین فردا صبح همدیگر را می‌بینیم... و خیلی که به نگارنده تخفیف داد تا به قول ایشان بتوانم استراحت کنم، ساعت 5 صبح فردا قرار گذاشت!... خدا بر درجاتش بیفزاید که به جد از اولیاءالله بود...

صبح فردا در محل ستاد آزادگان به دیدن ایشان رفتم. از این که یکی از گروه‌های سیاسی نام او را در لیست نامزدهای مورد نظر خود جای داده و روی آن تبلیغ می‌کرد، نگران بود. علت نگرانی ایشان را پرسیدم، فرمود اول این که نسبت به منابع مالی آنها تردید دارم و مهم‌تر آن که نمی‌خواهم نام من نشانه تایید برخی دیگر از نامزدهای آن لیست باشد و پرسید؛ آیا به نظر تو این دو موضوع نباید مرا نگران کند؟ حق با او بود و دقت نظرش مثل همیشه ستودنی... به چهره‌اش خیره شدم، گویی مردی از ملکوت به ناسوت آمده و روبرویم نشسته بود! پرسیدم چه تصمیمی دارید؟ گفت؛ نظر تو چیست؟ گفتم؛ تنها راه آن است که بیانیه‌ای صادر کنید و از آنها بخواهید نامتان را از لیست انتخاباتی خود حذف کنند. پرسید؛ آیا اهانت به آنان نیست؟ گفتم؛ اگر علت اصلی را مطرح کنید، خالی از اهانت نخواهد بود زیرا به هر حال و براساس ظواهر امر، نام شما در آن لیست نشانه اعتماد آنها به شماست اگرچه آن را یک ترفند سیاسی می‌دانید که با هدف سوءاستفاده از محبوبیت شما انجام گرفته است... گفت؛ اگر آبرو و محبوبیتی نزد مردم دارم از لطف و عنایت خدا و امانت اوست. نمی‌خواهم از این امانت سوءاستفاده شود و در ضمن راضی نیستم با درخواست حذف نامم از لیست به آنها اهانت کرده باشم... گفت‌وگوی آن روز حدود یک ساعت به طول انجامید و سرانجام شهید ابوترابی چند ساعت بعد با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از حسن ظن آن جریان سیاسی، خواستار حذف نام خویش از لیست انتخاباتی آنان شد و... هنگامی که از هم خداحافظی می‌کردیم گفت؛ ان‌شاءالله این اقدام مورد رضای خدا باشد، تصمیم دشواری بود اما حالا احساس آرامش می‌کنم، نمی‌خواستم محبوبیتم که هدیه الهی و امانت اوست در تایید برخی از افراد هزینه شود که آنها را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شایسته نمی‌دانم و نسبت به محل تامین هزینه انتخاباتی این گروه نیز تردید جدی دارم...»

متن بیانیه آن روز شهید ابوترابی- شاهد بودم که حضرت آقا ایشان را شهید خطاب کردند- اینگونه بود؛

«با تشکر از عنایتی که نسبت به اینجانب داشته و نام مرا در لیست کاندیداهای انتخابی خود برای دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از تهران قرار داده‌اید، اینجانب از ابتدا نسبت به انطباق بینش و طرز تفکر برخی از کاندیداهای جناح کارگزاران با ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی تردید داشتم ولی به دلیل احترام به نظر برخی از آقایان و احتمال آن که این دیدگاه‌ها چندان ریشه‌دار نباشد، دعوت بعضی از عزیزان را در قرار گرفتن در لیست کارگزاران پذیرفتم اما متاسفانه پاره‌ای از مسائل اخیر، از جمله مصاحبه‌ها و اعلام‌نظرهای اقتصادی و سیاسی برخی از کاندیداهای محترم این گروه با رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز عملکرد غیرقابل توجیه آنان در تبلیغات انتخاباتی و بی‌پروایی در هزینه‌کردن از بیت‌المال، اینجانب را بر آن داشت تا علی‌رغم احترام به اکثر بنیانگذاران و برخی از کاندیداها [گروه کارگزاران]، به عنوان یک تکلیف شرعی، نارضایتی جدی خود را از قرار گرفتن نام خویش در لیست انتخاباتی کارگزاران اعلام دارم.»

2- این روزها نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در آستانه آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌اند. آزمونی که در خروجی آن باید و انتظار می‌رود بار دیگر نشان بدهند «عصاره فضیلت‌های ملت» هستند و منافع نظام‌اسلامی و مردم پاکباخته، خون داده و خون دل خورده این مرز و بوم را با همه توان پاس می‌دارند.

سخن فقط یک کلمه است و آن نیز سخن من و ما و شما نیست، بلکه سفارش حیات‌آفرین الهی است که «امانت‌ها را به اهلش وا گذارید» آیه 58 از سوره مبارکه نساء. نکته‌ای که رئیس جمهور محترم نیز در سخنان روز شنبه خود و بعد از حکم تنفیذ بر آن تاکید ورزیده و به کلام حضرت‌امیر‌علیه‌السلام استناد کرد که «اصل ‌الدین اداء الامانه و الوفاء بالعهود... اساس دین ادای امانت و وفا به عهد و پیمان است».

3- دیروز آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان که برای انجام مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، بعد از پایان مراسم، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه خود را تقدیم مجلس کرد. آقای روحانی در‌حالی فهرست وزیران پیشنهادی را به مجلس ارائه کرد که مطابق قانون تا دو‌هفته بعد از مراسم تحلیف برای معرفی آنان فرصت داشت. این اقدام رئیس جمهور محترم را باید نشانه‌ای از نظم و انضباط و برنامه‌ریزی همراه با پشتکار دولت جدید تلقی کرده و به فال نیک گرفت. از سوی دیگر، بخش فراوان و مهمی از سخنان ایشان در این مراسم نیز در تراز رئیس جمهور کشور مقتدر و سرافراز جمهوری اسلامی ایران و درخور تقدیر بود. اما، متاسفانه در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی، نام برخی از افراد به چشم می‌خورد که نه فقط کمترین شایستگی و صلاحیتی برای حضور در کابینه ندارند و نقاط سیاه فراوانی در کارنامه مسئولیت‌های پیشین خود دارند، بلکه با آموزه‌ها و برنامه‌های اعلام شده آقای دکتر روحانی برای مدیریت دولت «تدبیر و امید» نیز فاصله‌ای پرنشدنی دارند. حضور این چند نفر در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی با توجه به بینش و منش دیده شده و بارها تاکید شده از سوی ایشان قابل توجیه نیست. به یقین نمی‌توان گفت که رئیس جمهور محترم از هویت افراد مورد اشاره بی‌خبر بوده‌اند، چرا که روحانی به هوشمندی و آگاهی از عرصه سیاسی کشور شناخته می‌شود. از سوی دیگر، این احتمال نیز قابل قبول نیست که دکتر روحانی در آغاز کار به گزینه‌هایی روی آورده است که با معیارها و موازین اعلام شده ایشان در تضاد و تناقض بوده و کمترین همخوانی نداشته باشند. پس علت چیست؟ پاسخ این پرسش را تنها بایستی در نکته‌ای جستجو کرد که روز چهارشنبه 9/5/92 طی یادداشتی با عنوان «هدیه مجلس به روحانی و ملت» بر آن تاکید داشتیم. آنجا که آورده بودیم «با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی و برخی از شواهد موجود می‌توان حدس زد- و امروز آن حدس به یقین تبدیل شده است- که آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است. و تاکید شده بود «احساس می‌شود رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از فشارها، انتظارها و رودربایستی‌ها روبرو بوده است و برای خروج از این چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دراز کرده است.» آیا برای توجیه حضور چند فرد بدسابقه در فهرست پیشنهادی رئیس جمهور، غیر از احتمال اخیر یعنی فشار جریانات یاد شده می‌توان احتمال دیگری را پیش کشید؟! پاسخ منفی است.

4- در این باره گفتنی‌ها بسیار است که به آن خواهیم پرداخت ولی تنها به عنوان نمونه، آیا کسی که در دوران تصدی چندین و چند ساله وزارت نفت، پرونده‌های مفتوح و پاسخ نداده‌ای از انعقاد قراردادهای خسارت‌آفرین و بعضا شبیه ترکمنچای داشته و از جمله در قرارداد ننگین «کرسنت»، گاز ایران را بدون طی مراحل قانونی و از طریق واسطه‌های رشوه‌دهنده با 14 برابر زیر قیمت روز به طرف خارجی واگذار کرده است و... می‌تواند امین ملت ایران در وزارت حساس و سرنوشت‌ساز نفت باشد؟! مضحک آن که سایت «انتخاب» وابسته به اصحاب فتنه بعد از روشنگری مستند کیهان، برای توجیه این قرارداد ذلت‌بار و مشکوک، عذر بدتر از گناه آورده و نوشته است؛ «مدیرعامل شرکت شارجه دوبی در سال 1378 به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود»! که باید پرسید؛ اولا؛ مگر آن قرارداد ذلت‌بار بسته نشد؟ پس چرا هنوز هم توهم مالکیت بر جزایر سه‌گانه از سوی طرف‌های خارجی مطرح می‌شود؟ و ثانیا؛ از وزیر نفت وقت و دولت خاتمی که به قول شما برای جلب نظر امارات به این دولت فسقلی باج می‌دهد، چه انتظاری هست که در مقابل باج‌خواهی آمریکا و اروپا سر تعظیم فرود نیاورد؟! و یا درباره وزیر پیشنهادی دیگر باید گفت که صلاحیت ایشان برای نمایندگی مجلس نهم احراز نشده بود، بنابراین چگونه برای تصدی یک وزارتخانه سرنوشت‌ساز معرفی شده است؟! و البته، این به معنای عدم صلاحیت ایشان برای برخی از مسئولیت‌های دیگر نیست. و یا فلان نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است و یا...؟!

به یقین نمایندگان مردم از این آزمون بزرگ سرافراز بیرون خواهند آمد. ان‌شاءالله.

 






تاریخ : دوشنبه 92/5/14 | 8:18 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

فی‌الواقع بسیاری از گزارها و مفاهیمی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مدل‌های حکومتی دنیا وجود داشت با استقرار نظام اسلامی از لحاظ محتوا و شکل دچار تغیر شدند و صرفاً از یک مفهوم مادی و زمینی به والاترین گزاره‌های انسانی صعود کردند، تا آنجا که اتصاف به آنها سبب قرب و نزدیکی به پروردگار عالمیان به شمار آمد.

نهضت خدمت رسانی و دستگیری از ملهوفین از آن جمله مفاهیم است که با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بار دیگر باز تولید شده و در مسیر اصلی خود قرار گرفت؛ و همواره یکی از مطالبات و دغدغه‌های اساسی بزرگان دین و انقلاب نیز همین مقوله بوده و است.

تحقیقاً منکر جریان خدمت رسانی دولت‌ها و مسئولان از بعد از انقلاب تا کنون نبوده و نیستیم، اما آنچه را نسخه برابر اصل می‌دانیم، حرکت و اراده جهادی شکل گرفته در دولت نهم و دهم است.

خدمت بی‌منت و با انگیزه الهی و نیز با پشتکار و تلاش بی‌وقفه از شاخصه‌های اصلی دولت جناب احمدی نژاد در این حوزه به شمار می‌رود که اینک در تصدیق آن همگان چه دوستان او و چه مخالفان و منتقدان و دشمنانش هم‌نظرند.

اما آنچه نگارنده را بر آن داشت که چنین مطلب و بحثی را طرح کند، اساساً ظلمی است که در اثر بی‌تقوایی و به تعبیر رهبری حنجره‌های بی‌تقوا و زبان‌های تند نسبت به مؤلفه‌های مثبت دولت احمدی نژاد می‌رود.

امروز و در آستانه کمتر از 30 روز مانده به پایان دولت عدالت و بعد از آنی که حضرت آقا (که جان همه ما به فدای راه و آرمانش باد) تأکید کردند که دستاوردهای دولت به سمع و نظر مردم عزیز برسد، رسانه‌ها و صاحبان تریبون که همواره مدعی خط امام و رهبری نیز هستند در سکوتی تاریخی و غروری ساختگی حاضر به بیان نقاط قوت دولت خدمت گذار نیستند، دولتی که در مقام خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب حقا شب و روز را در هم ضرب کرده بود.

شاید احمدی نژاد مظلوم باشد یا نباشد مراد این کوتاه نیست؛ لکن او بسیاری از آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب را که حسرت تحقق آن به دل انقلابیون و امت حزب الله مانده بود را زنده و در راه احیای آن تلاش بی‌وقفه کرد.

و ذکر این نکته نیز جا دارد که بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواهانه و نیز مبارزه با استکبار که اینک در اقصی نقاط جهان شدت بیشتری گرفته است سوای آنکه درس گرفته از انقلاب اسلامی است، تا حدودی متأثر از رویه و منش دولت احمدی نژاد است، چراکه احمدی نژاد فرزند انقلاب است و هیچ‌گاه نباید او را از انقلاب جدا کرد.

حال گاهی اوقات انسان در انصاف و مروت برخی از صاحبان تریبون و منطق می‌ماند که چرا به واسطه اینکه دولت دارای نقاط ضعفی نیز هست، تمام خوبی‌های او را از نقطه نظر دور می‌نمایند و همواره او را در کیش مردودین می‌پندارند.

با نگاهی به سیره رهبری درمی‌یابیم چنین رویه‌ای اساساً خلاف منش ایشان است؛ انصاف را باید از حضرت آقا یاد بگیریم، هیچ‌گاه به پدیده‌ها صفر و صدی نگاه نمی‌کنند.






تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:15 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

متحرک‌سازی سامانه موشکی S200 در اواسط راه است/ نام S200 بومی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به سبک شدن بخش‌هایی از سامانه موشکی S200 گفت: موضوع متحرک‌سازی این سامانه را تیم فنی قرارگاه و تیم مراکز دانش‌بنیان دانشگاه‌های کشور آغاز کرده‌اند و ما تقریباً در اواسط راه هستیم.

امیر‌ سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، با رد اخباری مبنی بر متحرک‌سازی کامل سامانه موشکی S200 اظهار داشت: سال گذشته در بخش تکنیکی کاری کردیم که این سامانه موشکیِ ارتفاع بالا که راهبردی نیز هست به شکل نقطه‌زنی نیز بتواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: کشور سازنده S200، این سامانه را طوری طراحی نکرده بود که علیه هواپیما‌های بدون سرنشین با سطح مقطع یک دهم هواپیما‌هایی که برای این سامانه طراحی شده، توانایی مقابله داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در رزمایش سال گذشته اتفاق افتاد و ما هواپیمای بدون‌سرنشین با سطح مقطع بسیار پایینی را با سامانه S200 منهدم کردیم.

امیر اسماعیلی گفت: کار بعدی ما در سامانه S200 این بود که بخش‌هایی از این سامانه را سبُک کردیم و بخش‌هایی که این سامانه را لَخت و فقط سکون واقعی و محض به آن دیکته می‌کرد را با صحبت‌ها و افکار فنی و اِعمال موارد فنی، حذف کردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: این موضوع باعث شد سامانه S200 به مطالبه‌ای که فرمانده معظم کل قوا از ما داشتند نزدیک شود. معظم‌له در سال گذشته خواسته بودند تا ما این سامانه را مانند آن‌چه در عملیات والفجر 8 اتفاق افتاد، متحرک‌سازی کنیم.

وی با اشاره به نام سامانه S200 اظهار داشت: به دلیل تغییرات مهمی که توسط متخصصان ما بر روی این سامانه صورت گرفته است قصد داریم نام آن را نیز بومی کنیم.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: در رزمایش سال گذشته? خود توانستیم با شلیک موشک S200 توسط "را‌دار مادر" هدف را مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: ما بخش دوم را در این رزمایش انجام دادیم، یعنی موشک S200 با هدایت را‌دار مادر به پهپاد اصابت کرد؛ اما بخش اول که موضوع متحرک‌سازی است را تیم فنی قرارگاه و تیم مراکز دانش بنیان دانشگاه‌های کشور به صورت یک کار بزرگ آغاز کردند و ما تقریباً در اواسط راه هستیم.

وی تصریح کرد: ان‌شاء‌الله به روزی برسیم که سامانه S200 ما نیز به طور کامل، مانند سامانه موشکی ارتفاع متوسط ما متحول شود.

امیر اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا نام خاصی برای این سامانه در نظر گرفته‌اید، گفت: من عقیده‌ام این است خود کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید برای سیستم‌ها و سامانه‌ها نام‌گذاری کنند، مانند سامانه‌های موشکی مرصاد1، مرصاد2 و یا‌زهرا(س) و تاکنون نیز همین طور بوده است، لذا بنده فقط به‌عنوان اینکه از همه دست‌اندرکاران فنی و عملیاتی تشکر کنم حضور دارم و ان‌شاء‌الله خودشان نام این سامانه را خواهند گذاشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)  خاطرنشان کرد: فعلاً مشغول کار هستیم و هنگامی که کار به پایان برسد، نام آن نیز معین خواهد شد.

گفتنی است، چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها به اشتباه، خبر از  متحرک‌سازی کامل سامانه S200 داده بود.






تاریخ : جمعه 92/5/4 | 6:48 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

قطع 12 ساعته آب در مناطقی از تهران / جیره بندی آب بدون هشدار آغاز شد

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/13920504104609692887223.jpg

خبرگزاری تسنیم: در حالی که مسئولان آب و آبفای کشور و پایتخت هفته گذشته از نبود برنامه ای برای سهمیه بندی آب سخن گفته اند، در هفته جاری جیره بندی آب در تهران بدون هشدار قبلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به دنبال عدم توجه مردم به مصرف بهینه آب در یک ماهه ابتدایی تابستان، مسئولان آب و آبفای کشور در قالب مصاحبه ها و اظهار نظرهایی نسبت به لزوم مصرف بهینه آب از سوی مردم به خصوص در شهرهای بزرگ تأکید کردند اما در عین حال عنوان می شد که در تأمین آب مصرفی با مشکلی مواجه نیستیم.

در روزهای گذشته شاهد ورود موج جدیدی از گرما به کشور بودیم به طوری که علاوه بر شهرهای کویری و جنوبی ایران، کلانشهرهای مرکزی ایران چون تهران را تحت تأثیر خود قرار داد. در حالی که در روزهای گذشته گرما در پایتخت به اوج خود رسیده بود و مردم روزه دار تهران به تهیه مقدمات افطار یا سحر اقدام می کردند بارها شاهد قطع شدن آب شرب در اقصی نقاط شهر بودند.

این قطعی های آب که تعداد گزارشهای رسیده از آن از مناطق شرق، غرب، شمال و جنوب پایتخت زیاد است از یک ساعت تا بیش از 12 ساعت بوده که در تمامی موارد بدون اطلاع رسانی قبلی رخ داده است. این قطعی ها مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرده به طوری که در برخی موارد برای تأمین آب مصرفی خود در بخش های شست و شو به صرف هزینه و استفاده از بطری های آب معدنی روی آورده اند. گزارش های مردمی حاکی از این است که هم اکنون نیز برخی مناطق تهران دچار قطع آب هستند.

آغاز جیره بندی آب تهران اگرچه شاید برای تأمین آب مطلوب و عادلانه برای همه در شرایط بحران آب ایده مناسبی باشد اما اجرای آن بدون اطلاع قبلی و در حالی که مدیران ارشد این حوزه در سطح کشور از نبود مشکل در تأمین آب به مردم اطمینان می دهند، اقدامی ناپسند بوده که باید مسئولان نسبت به آن پاسخگو باشند.

 









 

 






تاریخ : جمعه 92/5/4 | 3:20 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.