سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://axgig.com/images/30808937880082200504.jpg

مراحل مختلف در اجتناب از اشتباهات  رایج و ایجاد تصمیم گیری را بیاموزید. تصمیم گیری مهارتی است که می توانید از دیگران بیاموزید. دو نوع تصمیم گیری اصلی وجود دارد؛ 1- آنهایی که با استفاده از فرآیند خاص به دست می آید 2- آنهایی که تنها مانند یک رویداد است.

مراحل یک تصمیم گیری نافذ

اگر از 10 مرحله اصول تصمیم گیری استفاده کنید، خود را یک تصمیم گیرنده کارا در کسب و کار و زندگی خود می بینید.

1- تا حد امکان مفاد تصمیم گیری خود را تعریف کنید. آیا این واقعاً تصمیم خودتان است یا تصمیم شخص دیگری است؟ آیا واقعاً نیازمند این تصمیم گیری هستید؟ چرا این تصمیم گیری برای شما مهم است؟ چه کسی در این تصمیم گیری ذی نفع است؟ ارزش این تصمیم گیری برای شما چه میزان است؟

http://ts1.mm.bing.net/th?&id=HN.607991808343474909&w=300&h=300&c=0&pid=1.9&rs=0&p=02- هر راهکاری را که به ذهنتان می رسد بنویسید چرا که به تصویر کشیدن راهکارهای متفاوت مهم است.

3- فکر می کنید از کجا می توانید اطلاعات مفید بیشتری به دست آورید. اطلاعات جدید منجر به راهکارها و انتخاب های بیشتری نیز می شوند. کسانی که می توانید از آنها اطلاعات به دست آورید، دوستان، همکاران، خانواده، سازمان های حرفه ای، خدمات آن لاین، روزنامه ها، مجله ها، کتاب ها و ... هستند.

4- انتخاب های خود را بررسی کنید. از منابع اطلاعاتی مشابه برای کسب ایده های خاص استفاده کنید و برای هر انتخاب معیار خاصی را مشخص کنید. هر چه اطلاعات بیشتری به دست آورید ذهنتان برای تصمیم گیری فعال تر خواهد شد.

5- ذخیره انتخاب ها. اکنون شما دارای گزینه های متفاوت هستید و زمان آن رسیده است که آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها برای شما کارایی بیشتری دارد. به دنبال انتخاب هایی باشید که این امکان را برای شما فراهم سازند تا به بیشترین امتیاز برسید.انتخاب هایی که با معیارهای شما سازگاری ندارند حذف کنید.

6- نتایج هر انتخاب را به تصویر بکشید. برای هر انتخاب باقیمانده در فهرست تان، نتایج را به تصویر بکشید، بدین صورت نقایص شما مشخص می شود.

7- یک بررسی واقعی انجام دهید. کدام یک از انتخاب های باقیمانده به واقعیت نزدیک تر است؟ هر چه خلاف آن را ثابت می کند، آن گزینه را حذف کنید.

http://maktabestan.ir/wp-content/uploads/2013/09/confuse.jpeg


8- کدام گزینه با شما ساز گاری دارد. اگر نسبت به تصمیمی که اتخاذ کرده اید خشنود هستید اما احساس می کنید که با اهداف شما سازگاری ندارد بدانید که تصمیم صحیحی نگرفته اید و این انتخاب برای شما کارساز نخواهد بود.

9- شروع کنید. زمانی که تصمیمی اتخاذ می کنید آن را عملی سازید. همیشه این فرصت را دارید که ذهن خود را در آینده تغییر دهید.

10- اجرا کنید.

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 93/7/22 | 12:46 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.